Dagens goda gärning

Jaa, jag gjorde faktiskt en god gärning i dag, jag skjutsade hem min kollega och vän Christoffer efter jobbet. Det var väl bra, så slapp han gå :)

För övrigt har dagen varit både intressant och tänkvärd... Blev än en gång påmind om att inte ta saker och ting för givet! Livet är så skört och jag önskar att fler människor lärde sej att ta tillvara det man har. Det är så lätt att gräma sej över och grubbla över vad man inte har, i stället för att glädjas åt det som redan finns.
Helt enkelt att uppskatta livet mer. Jag vet inte riktigt om jag tror på att allt som händer har en mening, för en del saker är verkligen omänskligt svårt att finna någon mening med över huvud taget!
Det var skönt att jobba lite och komma iväg och göra lite nytta (och tjäna pengar) :) Men samtidigt är det nu skönt att vara hemma och mysa med mina underbara barn. Fick Tacos till middag som Niklas fixade iordning, han har dessutom damsugit och tvättat golven i dag... Med andra ord en bra dag, trots en del tankeställare och nya perspektiv på livet.

Nu tänker jag strax stoppa undan datorn och ägna mej åt familjen igen innan jag kryper tillsängs. I morgon är det jobb igen och jag ska vara på plats 08.00...tidiga morgnar är ju inte riktigt min grej så det gäller att inte vara uppe för länge.

Må så gott alla ni söta som orkar läsa min blogg!

Kommentarer
Postat av: sanna ♥

Sjukt snygg blogg!

2009-04-09 @ 17:08:44
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: Anonym

snygg blogg! :)

2009-04-09 @ 18:17:32
URL: http://sandrino.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Tack så mycket :)

2009-04-09 @ 18:20:20
Postat av: Chris.

Hej och ja, din goda gärning uppskattades som alltid. Även pratstunden gav mig lite perspektiv. Kram och hoppas att du har en bra helg.

2009-04-12 @ 18:32:41
URL: http://www.hanky,se/gerking
Postat av: Livet Som Sofie

Hej Chris :)

Hoppas du har en riktigt bra helg du med, vi ses i veckan :)

Kram Kram

2009-04-12 @ 20:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0