Dumma ungar!

För tredje gången på två dagar kommer Felicia hem och är jätteledsen. En tjej som bor några hus bort beter sej som om hon ägde gatan och står och skriker till Felicia att hon inte får vara med och leka. Efter att hon kommit hem gråtandes andra gången i går pratade jag med flickan och den andra tjejen som var med och frågade hur dom skulle känna sej om dom inte fick vara med? Sen tänkte jag att dom reder nog ut det där själva, barn brukar vara förvånansvärt bra på det.
Men så i dag kommer hon hem och är helt ifrån sej och då har tydligen samma flicka stått och skrikit att hon inte får vara på gatan där hon var och att Felicias kanin är jätteful så hon kan ta med henne hem!
Vad har ungen för problem, undrar jag ?!?! Hon äger väl inte hela området eller?
Måste säga att jag håller stenhårt på rätt och fel och endast en gång har jag hört Felicia säga till en tjej att hon inte får vara med. Det ledde till att jag tog in Felicia, hon fick inte vara ute mer den dagen! Sen dess har hon inte gjort om det.
Men den här tjejens mamma gör inte ett dugg! Inte konstigt att man får såna barn då!
Till saken hör att en av Felicias bästa kompisar har suttit bredvid och inte sagt ifrån. Förstår att hon inte vågar, för den här tjejen som mobbar och bestämmer verkar styra och ställa en hel del.
Nämnde det som hänt för kompisens pappa som sa att dom tydligen haft liknande problem med tjejen förut och han blev inte alls glad över det som hänt.
Får väl se vad som händer, jag måste ju prata med föräldrarna till den elaka tjejen om hon inte slutar, Felicia har ju all rätt i världen att röra sej fritt i området där hon bor.
Usch, jag blir så arg! Dels på elaka barn, men mest på föräldrar som inte tar tag i problemet!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Usch...det är trist när barn är elaka...

Blir oxå arg på föräldrar som inte säger ifrån och sätter gränser för sina barn!

2009-04-27 @ 10:35:23
Postat av: Morbror Lasse

Det finns bara ett sätt att komma tillrätta med dessa dumheter.......det heter kommunikation............prata med tjejens föräldrar,,,

2009-04-27 @ 17:37:52
Postat av: Livet Som Sofie

Till Ullis:

Jodu, blir alldeles rosenrasande på föräldrar som inte lär sina barn vad som är rätt och fel! morr

2009-04-28 @ 13:02:01
Postat av: Livet Som Sofie

Till Lasse:

Tyvärr är det ju så att även vissa vuxna beter sej som barn...Man kan prata med dom tusen gånger och dom gör ändå inget åt problemet...

Mycket bekvämare för dom att sopa under mattan, låtsas att problemet ska lösas av sej självt och spela dumma.

Vissa når man helt enkelt inte fram till, men givetvis tänker jag prata med dom igen om det upprepas.

2009-04-28 @ 13:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0