En helt underbar människa

Nu är jag tillbaka från sjukhuset och det blev en otroligt positiv upplevelse :)
Kvinnan jag ska gå hos är störtskön, lugn och saklig, i 50-60 års åldern och snusare! Medans vi satt där och pratade lade hon in en prilla och då passade jag på att göra detsamma. Det ledde till att hon förtjust utropade: Åhh vad härligt, en snusare till! Haha
Har inte riktigt fått kläm på än vad hon har för "titel" men tror hon är psykolog, låter väl rimligt?! Nu första gången , samtalade vi bara, fick lite info om hypnosen och så pratade vi lite allmänt. Nämnde för henne att jag under båda mina graviditeter varit så otroligt mycket bättre i min IBS. Näst intill symptomfri.
Hon sa då att det beror på att det bildas Oxytocin i kroppen när man är gravid och ammar och att det i sin tur motverkar besvären. Det hade jag faktiskt ingen aning om! Tyvärr finns inte Oxytocin i någon slags mirakeltablett, men det finns en slags massage som framkallar just Oxytocin i kroppen, [Taktil massage].
Både svenska och utländska forskare har bevisat att Taktil massage exempelvis medför förbättrad mag- och tarmfunktion, minskad aggressivitet och ökat immunförsvar. Det kan också fungera smärtlindrande samtidigt som det skapar en känsla av lugn och välbehag.

Tänkte sätta mej och googla lite och se om jag kan hitta någon som ägnar sej åt den massagen i eller omkring Linköping.

Nästa gång jag ska träffa henne är på onsdag, då ska jag få prova på hypnosen! Känns jättespännande :D


Kommentarer
Postat av: Ullis

Verkar intressant! Hoppas det kan hjälpa dej...

2009-04-20 @ 20:15:35
Postat av: Sanna

Hehe coolt med en tant i 50-60 års åldern som snusar, kan inte höra till vanligheterna?

2009-04-20 @ 21:23:04
Postat av: kikki

Hallå! Vi hade en utbildningsdag i taktil massage i skolan men den dagen var jag inte där :( Hon som hade det har dock mottagning i Linköping men jag kan absolut inte komma på vad hon heter just nu, typiskt. Hoppas du hittade nån och att hypnosen går bra. Gud vad spännande.... Kram

2009-04-20 @ 21:29:01
URL: http://eklundens.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Till Kikki:

Så det finns någon i Linköping som utför massagen alltså? Kanonbra ju!! Ska googla lite till och se om jag hittar henne :)

Tack för tipset!

Kram Kram från Sofie

2009-04-20 @ 22:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0