Hej svejs

I dag har inte hänt så värst mycket... Har jobbat från 10.00 i morse till 20.00 nu på kvällen, man hinner inte med så mycket förutom jobb såna dagar.
I morgon och på tisdag däremot är jag ledig och tänkte passa på att verkligen njuta av dom dagarna. Stanna upp och faktiskt skippa alla måsten och bara fokusera på mitt eget välbefinnande.
Som person är jag sån att jag oftast sätter andra framför mej själv. Jag är ofta så mån om att andra ska ha det bra att jag glömmer bort mej själv och det är inte alltid så bra. Visst är det en fin egenskap att vara mån om sina nära och kära, men glömmer man bort sej själv straffar det sej i längden.
Ska ta ett varmt skönt bad, en långpromenad och läsa lite i boken jag håller på med. Den heter Snälla pappa, nej och är jättebra! Det är en sann historia om en kille som blev både misshandlad och sexuellt utnyttjad som barn och jag har fällt en och annan tår måste jag erkänna...Det är verkligen så hemskt att något oskyldigt litet barn ska behöva leva under
såna förhållanden :(


Men först i morgon ska jag på min första hypnosbehandling!! Det är verkligen jättespännande och jag hoppas att det ska ge någonting. Får berätta för er sedan hur det var :)

Nu ska jag äta kvällsmat som sambon fixat ihop, fläskfilé blir det. Har ätit den rätten en gång tidigare hos mina föräldrar och den är verkligen supergod! Får ta och dela med mej av receptet till er, men det får bli en annan dag för nu håller jag på att svälta ihjäl!

Stor kram till alla er som orkar läsa min blogg

Kommentarer
Postat av: Mirja

Jag har läst den boken, man blir verkligen berörd!

2009-04-20 @ 12:28:37
Postat av: Livet Som Sofie

Jaa, jag tycker det är så hemskt att någon människa ska behöva uppleva såna hemskheter...

Det är nog tyvärr vanligare än man tror :(

// Sofie

2009-04-20 @ 22:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0