Jättemaräng...

Herrejösses...lovade Felicia att vi skulle köpa med oss fika hem om dom skötte sej i affären...
Visst, dom var jätteduktiga och vi gick för att välja ut något till fikat. Vad väljer hon då? Joo...det största hon kan hitta såklart, en JÄTTE maräng... Ibland köper man med ögat och jag tänkte för mej själv att den där kommer hon inte att äta!
Men hon stog på sej och ville absolut ha den! Köpte en bulle extra och vi kan väl säga såhär, hon åt bullen i stället, haha.
Jättemarängen var en Polkagrismaräng! Smakade rent ut sagt skit....som tandkräm med tuggmotstånd ungefär.

För övrigt så "klagade" jag lite (kunde inte låta bli) när vi kom till Coop Extra. Förra gången vi handlade där var jag ju så jättenöjd... Men vi närmare inspektion av det vi handlat insåg jag att jag kanske haft för stora förhoppningar. Vårat 12-pack ägg hade bäst före datum 3 dagar senare, Fetaosten var mögglig när vi öppnade förpackningen och jouicen var gammal...
Nämde detta för tjejen i kassan och sa samtidigt att jag inte förväntade mej någonting tillbaka eftersom jag slängt varorna. Men hon såg helt förskräckt ut och vips fick jag 100 kr tillbaka! Snacka om service! Gav Coop en chans till och min förhoppning är att dom tar åt sej och rensar lite noggrannare bland sina varor. Det är ju en ganska ny butik så dom har väl inte kommit in i några rutiner än kan jag tänka mej.
Fick en hel del shoppat till picknicken i morgon så nu är vi redo att bege oss ut i solen och njuta :)

Kommentarer
Postat av: Cillidill

Jag har höra att flera har fått dålig mat där på coop så du vet. Kolla ordentligt nästa gång, även mat innan datumet har gått ut faktiskt!! Kramen

2009-04-24 @ 20:42:17
URL: http://cillidills.blogg.se/
Postat av: Nettan

Den där såg ju riktigt god ut. Tänk att det kan bli så fel :)

Ha en toppen helg å njuuuut av solen över haninge!

2009-04-24 @ 22:02:46
URL: http://nettiplatts.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Till Cillidill:

Okej...kanske det var därför hon såg så förskräckt ut när jag påpekade den dåliga maten då...

Brukar kolla datumet vart jag än handlar, men i vissa affärer får man kolla lite extra noga.

Kram Kram

2009-04-25 @ 13:13:59
Postat av: Livet Som Sofie

Till Nettan:

Jaa, jag vet, den ser jättegod ut! Men den smakade hemskt, haha.

Hoppas ni får en riktig toppenhelg ni med!!

Stor Kram

2009-04-25 @ 13:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0