Kanske, kanske.... :D

Nu har vi tittat på lägenheten och med största sannolikhet kommer vi att ta den :)
Planlösningen är kanon, båda badrummen kommer att kaklas och det blir nya tapeter överallt. Det finns dessutom en tvättstuga vilket jag tycker är superbra! Inga mer tvätthögar i badrummet!!
Det är några saker vi har hållit på och diskuterat fram och tillbaka bara...
Golven var väl sisådär, men vi ska kolla upp om vi inte kan få dom utbytta. Sen vill inte Niklas ha altanen :(
Jag tyckte den var fin, men si det tycker inte han...
Saken är den att dom som bor där nu har byggt den själva och vill ha 4000 kr för den. Jag tycker det är ett okej pris och det sparar en himla massa strul. Men Niklas tycker vi ska göra något eget.
Frågan är bara vad?
Det lär ju inte bli billigare att bygga en egen altan och dessutom tar det en massa tid! Sen är en annan fråga hur det kommer se ut där altanen stått...en enda stor lerhög antar jag, som kommer förvandlas till lervällig när det regnar...
Det lär bli många diskussioner här hemma om det kan jag lova, men jag antar att jag har att välja på att betala altanen själv eller ge med mej. Och kanske det är så att dom som bor där måste återställa till ursprungsskick om altanen åker väck?
Så nu återstår att ringa till Krångelstaden och förhandla innan vi tar det slutgiltiga beslutet.
Men som sagt, sannolikheten att vi kommer ta den är stor! Känns underbart skönt faktiskt :D

Nu blir det strax sängläge för mej, ska köra Felicia till skolan i morgon bitti och då måste vi upp halv sju. Sen ska jag på hypnosbehandlingen och efter det jobbar jag till 23.00.
Med andra ord lär jag behöva min sömn, så Natti natti :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad härligt att ni verkar ha hittat en lägenhet nu!!

Tänk att karlar alltid ska tycka annat =) Så är det dagligen här hemma med!!

Lycka till med altankämpandet!!

2009-04-22 @ 09:39:10
Postat av: BM401

Det skulle vara jätteskönt för er om lägenheten blir er,

Angående altanen- Det är bra att den finns i nuläget. Tycker man inte om den efter att ha "bott in den" kan man ju mriva den då. Vad blir det i stället? Ny altan eller ingenting? Det är ju en prioriteringsfråga.

2009-04-22 @ 12:00:08
Postat av: Carolina

Spännande med nytt hem! :) kram

2009-04-22 @ 18:45:00
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Till Frida:

Jaadu, varför kan dom inte bara inse att vi vet bäst? Hihi

Kram Kram från Sofie

2009-04-22 @ 23:28:25
Postat av: Livet Som Sofie

Till BM401:

Problemet är ju att han vill ha 4000 kr för den, så om vi ev river den kastar vi pengarna i sjön...

Men huvudsaken är att vi äntligen får större boende :)

2009-04-22 @ 23:29:38
Postat av: Livet Som Sofie

Till Carolina:

Jaa, det är jättespännande, är så lycklig just nu :D

Kram

2009-04-22 @ 23:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0