Livet är inte en dans på rosor...

Till att börja med vill jag tacka för alla gulliga kommentarer! Men tyvärr blir det ingen flytt den här gången heller :(
Uteplatsen var minimal, men en stor del täckt av plattor...insyn på var sida in till grannarna och en cykelväg precis utanför så alla som går/cyklar förbi ser rakt in till lägenheten.
Dessutom var vitvarorna från 70 talet typ och skåpsluckorna i köket likaså och plastmattor med märken efter mattor i dom flesta rummen.
Det blir på tok för dyrt att göra iordning allt detta, pengar som går upp i rök eftersom det är en hyresrätt :(

Vi har börjat bli så pass desperata efter större boende att vi trots detta övervägde att ta lägenheten ändå, men insåg till slut att ingen av oss skulle trivas där. Inte ens Felicia gillade lägenheten.

Så vad gör vi nu?? VI RENSAR!!!
Här ska omorganiseras och möbleras om. Det första som åkte ut var skötbordet, byta blöja går lika bra att göra på en handduk på sängen eller på golvet. Och nu håller vi på att rensa i Niklas och mitt sovrum...hittils har jag kastat tre påsar med saker!
Sen ska vi se över hela lägenheten och se om barnen kanske kan dela rum. Detta är faktiskt ett alternativ eftersom Felicia själv VILL det. Annars hade vi aldrig gjort så. Men vi måste se om det funkar först....så nu ska jag fortsätta att rensa och kika över hur vi kan möblera om.


Kommentarer
Postat av: caroline

Ni ska inte flytta till något som ni inte gillar, bra att ni inte tog den!! Ni får flytta hem till oss om ni vill =)

2009-04-05 @ 21:55:21
Postat av: caroline

varför kan inte jag lägga till den här hemsidan i mina favoriter????????

2009-04-05 @ 22:00:44
Postat av: Morbror Lasse

hej

inte kul med lägenheten men fortsätt att kämpa.....Om man sätter mål...och vill så kommer man dit.....så sätt mål att där vill ni bo och så kommer det att ske........Jag vet .....som ålderman jag är ....................

hadet

2009-04-05 @ 22:25:08
Postat av: Livet Som Sofie

Till Caroline

Har du provat att lägga till mej på bloglovin?

Om du klickar på ikonen längst uppe i högra hörnet så kommer du dit direkt och blir prenumerant. Då får du automatisk alla mina inlägg, bra va :)

Självklart kostar det inget att göra det!

Kramis från Sofie

2009-04-05 @ 22:33:54
Postat av: Livet Som Sofie

Till Lasse

Jaa visdom kommer med åldern :)

Vi får helt enkelt försöka göra det bästa av situationen och hoppas på att det inom en snar framtid dyker upp någon bra lägenhet...

Hoppas allt är bra med dej och Kerstin!

2009-04-05 @ 22:35:40
Postat av: Livet Som Sofie

Till Caroline igen

Akta dej, jag kanske tar dej på orden...

En dag kanske vi står utanför er dörr med våra resväskor i handen...

Mohahaha

Puss och Kram :)

2009-04-05 @ 22:44:57
Postat av: Frida

Man får inte handla i desperat beteende vet du!!

Bra att ni inte tog den. Lovar er att när ni minst anar det så kommer toppenboendet till er.

Så var det för oss, Vi höll på att ge upp när vårat hus dök upp =)

Visst är det underbart med storasyskon som vill dela rum, så är det här hemma med =)

Ha en toppendag bland rensning och ommöblering!!

KRamar

2009-04-06 @ 08:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0