Nattskräck

Min stackars lilla söta Isabell verkar ha drabbats av nattskräck :(

Det började en natt i förra veckan, helt plötsligt på natten vaknar Isabell och skriker helt hysteriskt. Tar upp henne och lägger henne mellan oss i sängen, men hon går inte att lugna ner och vi får inte riktigt kontakt med henne. Tänkte att hon kanske hade ont i magen eller var hungrig, så hon fick en flaska välling. Den slukade hon i ett nafs och sen somnade hon om.
Natten efter var det precis samma sak! Till saken hör att hon även haft diarré upp till 4-5 ggr per dag sista veckan, därför ringde jag nu till sjukvårdsrådgivningen, jag tänkte att hon måste ha jätte, jätteont nånstans! Hon gallskrek verkligen och slängde sej fram och tillbaka och ville inte att vi skulle ta i henne.
Mitt under samtalet med sjukvårdsrådgivningen slog det mej plötsligt, Nattskräck!! Jag föreslog detta för kvinnan på sjukvårdsrådgivningen, men hon hade aldrig hört talas om det (HEJJA, HEJJA sjukvårdsrådgivningen). Jag talade då om för henne det lilla jag visste om tillståndet och hon höll med om att det lät som att det var det som Bellan hade. Men magen då? Jaa, det behöver ju faktiskt inte ha ett samband!
Sen har det här fortsatt, varje natt i ca 5 dagar...
I natt vaknade vi ca 00.15 av Bellans skrik. Niklas lade henne mellan oss och hon stirrade med öppna ögon samtidigt som hon skrek rakt ut. Jag försökte trösta henne, men hon värjde sej mot mej så fort jag försökte och blev ännu mer hysterisk. Ögonen såg riktigt otäcka ut, nästan som om hon vore besatt!
Det var droppen, jag gick upp och googlade på nattskräck och fick fram den information jag behövde. Det stämmer precis in på Isabells beteende!
Går inte att beskriva hur hemskt det känns att se sin lilla älskling i det tillståndet och inte kunna göra någonting! :(

Här finns information om [Nattskräck] om ni vill läsa.

Vad gäller hennes mage ska vi till en doktor i morgon, hoppas dom kan ge lite mer info om nattskräck då med...

Kommentarer
Postat av: Ullis

Usch...låter inget kul alls :(

2009-04-21 @ 18:00:56
Postat av: Cillidill

Du vad otäckt jag läste om nattsräck som du la ut. Det har jag haft då nu för inte så länge sedan. Faan vad otäkt det är o va helt förlamad eller ja skräckslagen!! Inget roligt.

2009-04-21 @ 23:07:47
URL: http://cillidills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0