Tavlor och Tupperware

Oj, det blev sent...hade en jätte trevlig kväll hos Tessan på Tupperwarepartyt! Vi fick jättegoda smörgåsar och tydligen hade jag satt på mej spenderarbyxorna... Nåja, vad vore livet om man inte unnade sej något? :)
Det blev en vispskål, en potatisskalare, små skålar med lock och ett handtag på sidan (perfekta att ha med mellis i till Bellan) och så beställde jag en "plupp" till en kanna jag har sedan tidigare. Utan "pluppen" i locket mister kannan sin funktion så det är ju perfekt att man kan beställa nya om man är tankspridd och slarvar bort saker! Inte allt för billiga saker, men dom håller hur länge som helst och fyller verkligen sin funktion.
Felicia hängde med hon också och lyckligtvis gjorde Ellen detsamma, så dom roade sej själva medans vi vuxna tittade på plastsaker :)
Sen åkte vi vidare till mamma och pappa för att hämta upp Bellan. Vi blev kvar där en stund eftersom jag lovat klippa pappa, så vi var inte hemma förrens efter 21.00. Kan lova att Isabell var trött!!
När vi lagt henne så passade jag och Felicia på att färga några ägg som vi ska ha som dekoration. Dom får väl stå kvar tills det börjar lukta... :)
Så här blev dom i alla fall:



Dom fick sin plats på köksbordet ihop med riset, kärringen och Felicias kyckling som hon gjort i skolan, i den har dom satt smörgåskrasse som växer så fint.



Jaa...mer påskpynt än så blir det INTE här! Men något måste man ju ha för barnens skull... kanske att det tillkommer någon påsklilja med, dom är så fina.

Så till sist kommer då våra tavlor vi målade i dag på dan. Tänk vad man kan roa sej med, hihi.



Nu blir det snart liggläge för fröknarna Eriksson och Armerö, det är en dag i morgon med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0