Tycka synd om mej själv räkmacka...



Usch...det var inte alls någon rolig undersökning :(
Först fick jag en slang med en påse på uppkörd "därbak"...bara det är ju äckligt och väldigt obekvämt!
Sen var ju MR-röntgen nåt för sej...herregud vad det lät! Bullrade, knäppte och slog när den tog bilder... Låg där med en massa slangar, pulsmätare, hjärtmätare och så fick jag hörselskydd (TACK) med microfon att prata i, ett slags hockeyvisir på huvudet och så dessa glasögon, dom som var trasiga förra gången jag skulle gjort undersökningen. I dom såg jag en dataskärm där jag fick instruktioner och information. Först fick jag ligga ca 15 min varav 10 var i ett hemsk buller. Sen började själva undersökningen med ballongen (påsen) som tog nästan 25 minuter. En maskin fyllde den med luft, ömsöm lite, ömsom mycket. Och så fick jag tala om hur jag upplevde det. När den fylldes med mycket luft var det inte långt ifrån att jag slet ut hela skiten och la benen på ryggen! Sen fick jag ligga i "bullret" i ca 10 min till.
Men jag härdade ut och nu är det över!!! :)
Köpte med mej en räksmörgås från cafeterian som lite tröst till mej själv...tyckte jag var värd det.

Nu är det bara att påbörja hypnosbehandlingen och jag hoppas mycket på den. Enligt läkaren så känner en "frisk" person inte av undersökningen lika mycket och jag hoppas att jag inte känner lika mycket nästa gång. Jaaa...för jag måste gå igenom undersökningen en gång till...när hypnosbehandlingarna är slut.
Den dagen den sorgen, nu är det iaf över för den här gången :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åhh du den räksmörgåsen såg inte dum ut!

2009-04-04 @ 10:36:01
Postat av: BM401

Usch vilken jobbig undersökning. Men nu är den gjord (för den här gången).

Räksmörgåsen ser jättegod ut. Det var den säkert också.

Hoppas hypnosbehandlingarna hjälper så du får mindre känning av besvären när ett skov kommer.

Kram från mig.

2009-04-04 @ 13:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0