Är det fult med städhjälp?

Detta har jag funderat över fram och tillbaka många gånger...
Hur mycket tid ägnar man egentligen åt att plocka, damma, damsuga, tvätta golv, tvätta, hänga tvätt, stryka tvätt, tvätta fönster mm.mm? Tid som i allafall jag mycket hellre skulle ägna åt mina barn! Lösningen är ju enkel egentligen, anlita städhjälp, men känslan hos mej är att det är "lite fult".
Vet inte varför jag har den känslan egentligen, för jag tycker det är kanonbra att vi i familjen får hjälp och någon annan får jobb. Antar att det är känslan att man betraktas som slö och lat om man inte "orkar" städa själv, men det är inte det det handlar om för mej. Jag orkar, men tycker att jag inte hinner med det som är viktigare i livet.
Tänk att få komma hem på fredagen till ett nystädat välluktande hem och bara få ägna sej åt en mysig helg med familjen utan att behöva rota i städskrubben... Nu får man ju dessutom dra av på skatten och då blir inte kostnaden så hemsk heller!
Tål att tänkas lite mer på och jag skulle ljuga om jag sa att tanken inte är lockande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0