Bantningskur för hopplösa

Tänkte lägga upp ett bra bantningsschema till mej själv! Är så trött på dom extra mamma kilona nu så jag kan kräkas...

Jag tillhör kategorin slappisar, ni vet såna som inte riktigt orkar ta itu med bantning och träning. MEN nu ska jag banne mej ändra på det! Vill komma i mina gamla kläder igen, dels för att trivas bättre med mej själv och dels för att det kostar en förmögenhet att byta ut hela garderoben. Det jag har lärt mej är att sätta upp realistiska mål som inte känns helt omöjliga att nå, annars är det lätt att tappa sugen direkt. Tänkte börja på måndag nästa vecka och tills dess ska ett veckoprogram vara klart. Har tidigare (efter min första graviditet) gått ner 18 kg, så det är inte första gången. Det gäller att ha tålamod och motivera sej till att fortsätta även om vikten står stilla emellanåt. Det jag bestämt såhär långt är att jag ska byta ut vissa måltider mot Allevo. För er som inte vet vad det är kika in här

Jag måste även komma igång med nån form av träning och eftersom jag har svårt att ta mej iväg till nån träningsanläggning (vet att jag ger upp när det blir för krångligt) så blir det nog mest promenader och träningscykel. Kan för övrigt varmt rekomendera att investera i en bra träningscykel!! Alla har väl sina favoritprogram på TV och i stället för att se dom halvliggandes i soffan kan man lika gärna se dom från cykeln, eller hur? Samtidigt som man gör nytta för kropp och själv så kan man titta på sitt favorit program, kan det bli bättre

Nu ska jag sova lite igen, jaaa...jag har redan sovit en del, somnade med kläderna på vid 20.00 och sov till 00.30... Så kan det bli ibland *skratt*

Återkommer i god tid innan måndag med mitt ännu så länge ofärdiga bantningsprogram.

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Fia&Emelie

Jag tillhör åxå slapparna men nu så var tanken den att jag skull ta tag i det lite tidigare inför nästa bikini säsong annars brukar det vara i april =)

2009-03-01 @ 00:51:10
URL: http://humorsajten.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 24 oktober 2008 klockan 11:38:

Hehe jag känner igen det där med att börja nån gång i April... Man tänker på det i flera månader, att man SKA börja, men skjuter på det så länge som möjligt skratt Denna gången är faktiskt min tanke att jag ska börja leva ett hälsosammare liv och lägga om både kost och träning. Men i starten blir det ett program att följa för att bli av med dom extra kilona.

2009-03-01 @ 00:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0