Bredbandsbolaget...

Får rysningar bara av namnet! Har aldrig haft en bra relation med det företaget och inte blev den bättre av deras senaste försök att lura mej kan jag lova. Jag har mobilt bredband och sambon skulle därför beställa ett eget eftersom jag har ett års bindningstid kvar. Efter att han lånat mitt internet i tid och otid blev jag tacksam när han glatt kom fram med ett bra erbjudande och tänkte skaffa eget abbonemang. Att det sen var bredbandsbolaget brydde jag mej inte så mycket om, det var ju hans val och han som skulle använda det. Men sen blev det så att jag fick äran att ringa dom för att teckna avtal och då står det så klart på mej... Borde ha sagt nej, men snäll som jag är gjorde jag det ändå. I avtalet fick man gratis ip-telefoni vilket jag bestämt tackade nej till. Förklarade både två och tre gånger att jag absolut INTE är intresserad av detta och enl killen jag pratade med var det inga problem, han skulle ta bort det från vårt avtal. Vidare bad han oss att även skriva detta på lappen vi skickade in med det speciella erbjudandet så det gjorde jag och tom överdrev en aning för att budskapet verkligen skulle gå fram. Så långt allt frid och fröjd, men varningsklockorna ringde ändå nånstans i bakhuvudet. Så fick sambon igång sitt internet och jag fick ett meddelande om att jag hade paket från BBB att hämta... Fick hem paketet och vad hittar jag där i? Jooo...ett modem till ip-telefonin samt ett meddelande med mitt nya telefonnummer och mitt avtal med ip-telefoni hos nämnda bolag. Kortslutning i hjärnan av total agression!! Vad sjutton!!? Ringde genast upp och talade vänligt men bestämt om att jag INTE vill ha med deras ip-telefoni att göra! Förklarade att jag tackat nej flera gånger, men killen verkade inte tro mej. När jag till sist nämner för honom att samtalet vi haft när jag beställde bredbandet fanns inspelat och att dom enkelt kunde ta fram det och lyssna började han till slut att medge att jooo...det gick nog att ta bort telefonin, han skulle se vad han kunde göra. Fast jag var själv tvungen att ringa mitt gamla telebolag och kolla så att dom inte hunnit ta bort mej därifrån. Vadå? Jag har inte beställt nån telefoni och eftersom dom själva, (garanterat för att många inte orkar bråka och snällt betalar) gjort detta utan mitt medgivande är det inte mer än rätt att dom själva ställer att till rätta! Talade om för honom att om dom tagit bort mej och det blir en avgift för mej att återuppta mitt gamla abbonemang skulle jag gå vidare med detta! Ringde sen gamla telebolaget och som tur var hade dom inte hunnit ta bort mej och enligt tjejen jag pratade med var det inte första gången detta händer. Under tiden jag pratade med dom ringde BBB upp på min mobil och sambon pratade med dom. Helt plötsligt var det inga problem längre och dom skulle ta bort telefonin från avtalet och så länge jag inte använde modemet dom skickat med skulle ingenting hända. Snacka om skojeriföretag! Dom försöker verkligen lura sina kunder och jag kan tänka mej att många, framför allt gamla människor, inte orkar bråka eller kanske tom inte förstår vad det är dom fått hem. Skandal att företag ska få lura folk på det här sättet och jag förstår inte att det är lagligt att medvetet försöka få sina kunder att ta emot saker man får betala för som man inte vill ha. Blir så upprörd att jag aldrig någonsin mer vill ha med BBB att göra, så när bindningstiden gått ut får sambon själv stå för sitt abbonemang om han vill ha kvar det hos dom.

Kommentarer
Postat av: BLOGGAN

Ja, upplevde de som jobbiga när jag hade ip-telefoni, som det bara var strul med. Det var som de inte vill höra på det hörat. Till slut sa jag ialla fall upp själv telefonitjänsten. Bredbandet har jag aldrig haft problem med men skulle definitivt VARNA folk för deras ip-telefoni!

Skrivet av Bloggan 2008-11-30 kl 08:45

Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 30 november 2008 klockan 13:59:

Jadu, jag har inte hört ett enda gott ord om deras ip-telefoni och har genom mitt jobb kommit i kontakt med många av deras kunder som uttryckt sin ilska över att telet inte fungerar. Så nejtack till ip-telefoni hos BBB.

2009-03-01 @ 02:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0