Choklad är bra för hälsan??

                   

Läser i aftonbladet i dag att choklad är bra för hälsan, låter jättebra i mina öron :) Är det nåt jag är helt torsk på så är det just choklad! Man kan läsa att det sänker blodtrycket, ökar välbefinnandet och skyddar mot diabetes.


Forskare vid Hull Yourk Medical School har i en ny pilotstudie dragit slutsatsen att mörk choklad till skillnad från ljus kan hjälpa mot trötthet - Det är en bra nyhet för mej som är trött dygnet runt. Nu kan jag frossa i mörk choklad och skylla på att jag behöver bli piggare!

Vidare läser jag att i boken "Teach yourself: Training your brain" finns detta tips för att bli mer kvicktänkt: Ät mörk choklad, kallskuret kött och ha sex ofta.


Att titta på såpoperor, röka cannabis och umgås med gnälliga människor är dock fördummande...men det behöver man väl knappast vara någon Einstein för att förstå?!


En ny studie visar också på att mörk choklad och blåbär ska skydda mot diabetes och motverka övervikt, kan det vara så att jag ätit för LITE mörk choklad och därför gått upp i vikt?? (önsketänkande)

Naturligtvis är det ju bättre att stoppa i sej en riktigt bra och fin choklad med 70 procent kakaohalt än en dubbeljapp, och faktum är att jag  fördrar en lite dyrare och mörkare choklad. Oftast blir jag mer nöjd och det stillar mitt chokladbehov snabbare med en mörk chokladbit och så känns det inte lika sötsliskigt heller.


Så med andra ord: MER choklad åt folket!

Du kan läsa artikeln HÄR


Kommentarer
Postat av: Jag, en Myra, en Filosof.......

JAAA choklad är ju bara så så så gott! Fast jag råkar dessvärre älska ljus choklad =/ ha en bra dag!

Skrivet av Jag, en Myra, en Filosof....... 2008-11-16 kl 12:54

2009-03-01 @ 01:50:09
URL: http://www.metrobloggen.se/strani
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 16 november 2008 klockan 13:03:

Choklad är gott i alla former...det höjer livskvaliteten :) önskar dej en bra dag tillbaka!

2009-03-01 @ 01:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0