Fånga dagen

Har varit uppe sen 06.45, skjutsat stora dottern Felicia till skolan och nu sitter jag i morgonrock, insvept i en filt i soffan och tittar på The Voice.
Minstingen Isabell 8 månader sitter på en filt på golvet och skriker åt sin lilla Anna docka. Jaaa...hon skriker faktiskt åt henne samtidigt som hon hissar henne upp och ner...har framkallat ett par skratt från min sida här på morgonen.
Börjar bli lite hungrig och tänkte frångå min diet i dag och dricka kaffe och äta rostat bröd med marmelad och ost och tända en massa ljus på bordet. Känner mej så lugn och tillfreds just i dag! Häärligt!!

På The Voice var det nyss en tjej som åt kattmat för att vinna en I-phone. Konstigt tycker jag, inte en chans att jag skulle äta kattmat om jag inte hade chans att vinna en bil eller ett hus, minst.
Tänker ibland på att folk verkar göra väldigt konstiga saker, tex utsätta sej själv och sin familj för att vara med i Sanningens Ögonblick. Alla har sina hemligheter i garderoben och varför skulle nån vilja dela dom med hela svenska folket? Förnedrings TV i allra högsta grad och jag kan tänka mej att många sitter hemma och gottar sej åt andras olycka. Och allt detta för CHANSEN att vinna 500 000 kronor... Kanske jag skulle överväga att vara med om jag var GARANTERAD pengarna!


Nää, nu suger det i magen och frukosten hägrar, sen ska jag mysa med Isabell och hjälpa henne att "skälla ut" stackars lilla Anna... *haha*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0