Fullt upp, nån som vet?

Antar att det är MÅNGA som vet hur det är att ha fullt upp! Herregud, var tar tiden vägen? Har inte hunnit skriva här och ibland känns det som att tiden rinner ifrån mej och jag inte hinner nånting... Man jobbar, tar hand om barnen med allt det innebär, lagar mat, städar, tvättar osv... men var tar livet vägen... Jag har jobbat en del sista tiden, mycket mer än jag egentligen tänkt mej att jobba under föräldraledigheten, men faktum är att jag tycket det är roligt! Det är dels roligt att träffa arbetskamraterna, så har jag roliga arbetsuppgifter (för det mesta) så är det skoj att komma hemifrån och främst så är det ju himla skoj när lönen kommer in på kontot, haha. Och eftersom sambon jobbar borta ca 2 dagar per vecka och resten hemifrån passar det bra att han är med Isabell, så frid och fröjd. MEN...hur sjutton hinner man med att jobba heltid?!? Jag vet, jag har gjort det i flera år och samtidigt haft barn, men nu när jag varit hemma mycket börjar jag undra måste jag erkänna. Går livet ut på att jobba, jobba, jobba, ta hand om barn och hem och sen inget mer? Näääää.....vet ni vad! Jag tänker då se till att jag har tid till mej själv och att jag lever ett roligt och händelserikt liv, det kan jag lova! OM jag ska jobba heltid igen så ska jag iaf se till att skaffa den där städhjälpen jag nämnt tidigare, jag vill ju ha nån fritid.
Nu ska jag snart sova så jag är pigg när barnen vaknar i morgon, dom har inte samma syn som sin mamma på när det är dags att gå upp.... Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0