I brist på vanlig snö till jul

Jaa ni, var tog snön vägen? Den låg ju så fint här ute alldeles nyss tycker jag. När jag var liten var det betydligt vanligare med snö än vad det är numera, jättesynd :( Vad är det vi gör med vår jord egentligen... Som tröst kan man alltid hålla tillgodo med andra sorters "snö". Hos Coolstuff.se kan du köpa konstgjord snö på påse som du häller i vatten. Pulvret expanderar sedan 100 gånger sin storlek, håller i veckor och går att återanvända. Det ser ut som riktig snö och kräver ingen kyla, bra va :)

Annars kan du ju alltid köpa dej (eller önska i julklapp) något fint smycke från Snö of Sweden. Jag fick upp ögonen för detta märke när jag fick ett jättefint halsband av min kompis Linda i 30 års present. Dom har verkligen fina smycken!


Eget kollage med bilder från Coolstuff.se och Hanzens.se


Kommentarer
Postat av: PB

kan du inte ta bort d där "plusikassan" från mitt liv. Det förföljer mig, tär på mig & gör mitt liv i allmänhet ganska trögjobbat just nu. Jag får lockande reklammail, drömmer om det på natten & kan inte svänga höger i en rondell på stan utan att jag tänker på vad "plusikassan" har att erbjuda mig idag....

Så snälla Sofie, kan inte du maila dom & säga att Niklas är fruktansvärt ledsen, men han ångrar att han sa ja i ett svagt ögonblick att inkludera sig med denna sekt...tack..



Förresten så tycker jag det är alldeles perfekt med en riktigt grön & härlig jul utan den där fruktansvärda vita substansen som förstör min bilkörning, förfryser mina händer när jag skottar & hamnar innanför min jackärm när jag ramlar & slår mig med mina alldeles för hala skor.

Nej, som minst 5 grader varmt om året säger jag!

Skrivet av PB 2008-12-20 kl 01:39

2009-03-01 @ 02:24:24
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 21 december 2008 klockan 09:31:

Hahaha...du är riktigt rolig när du tänker till Niklas... älskar dej bara därför att :) Fast Plus i kassan är bra, så det så!

2009-03-01 @ 02:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0