Illamående

Jaaa...det är jag faktiskt just nu! Fastnade vid en artikel på Aftonbladet med rubriken: Tjänar miljoner -trots krisen och här är bilden till artikeln.




Min största undran, den första tanken som poppar upp i mitt huvud är:

Var är kvinnorna??

Jag har svårt att skriva mer om innehållet i artikeln just pga av att det äcklar mej så ofantligt mycket att jag faktiskt mår fysiskt illa! Dessa män ska SKÄMMAS och ingenting annat. VDn för Volvo personvagnar, Stephen Odell vill tex inte ens uppge vad han har i lön! Vad fasen är det för skit? Samtidigt som massor med anställda på ovan nämnda företag varslas så vill VDn inte uppge hur mycket han stoppar i egen ficka varje månad, hyckleri! Vissa av dom här männen tjänar fantasisummor som 25 000 000 & ännu mer och hur kan någon tycka att det är rimligt? Faktum är att jag själv skulle skämmas över att roffa åt mej såna summor samtidigt som människor i världen svälter ihjäl, inte har råd med mat för dagen eller en helt vanlig svensk familj som knappt har råd att köpa vinterkläder till barnen. När ska detta vansinne stoppas undrar jag? Vad gör våra politiker? Ett stort problem, enligt min åsikt, är att dom politiker som är vid makten tjänar själva väldigt bra och därmed förlorar verklighetsförankringen. Håvar man in lika mycket som 3-4 "normala" arbetstagare så är det omöjligt att se saker ur ett vanligt "Svensson" perspektiv. Någonting måste göras, för sånt här beteende skapar bara hat, ovilja, misstro och allmänt missnöje bland befolkningen. Skärpning Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0