Jag blir så arg!!

Vad fan är det med vissa människor?? (ursäkta språket)
 Är så trött på denna avundssjuka som finns i samhället och "kan inte jag få, ska ingen annan heller få" attityden!
Är det så himla svårt att glädjas med någon annan? Jag älskar att göra andra i min omgivning glada, det är sånt som får mej att må bra i mej själv! Likaså hur samhället fungerar i stort, vad är det rättvisa i att vissa knappt har råd att ge sina barn mat, medans miljonärer får barnbidrag?? Hur kommer det sej att barnen (vår framtid) och pensionärerna (som borde få leva gott sin sista tid) får urusel mat på sina dagis/skolor/vårdhem/ålderdomshem samtidigt som politiker tex åker på resor för skattebetalarnas pengar? Hur kan ett barn misshandlas, utsättas för andra övergrepp, leva med alkoholiserade/narkomaner till föräldrar medans samhället blundar?

Jag har tidigare varit övervakare i flera år så jag har sett en hel del och jag måste säga att jag aldrig slutar förvånas över samhällets flathet. I dag verkar allt gå ut på att tjäna pengar, kosta vad det kosta vill och gå över lik, bara pengarna rullar in. Det gör mej spyfärdig!! Jag älskar att shoppa, det sticker jag inte under stol med, men iom att jag har råd med det så anser jag även att jag har råd att dra MITT strå till stacken och hjälpa till för att ALLA ska få ett så drägligt liv som möjligt. Det kostar inte mycket att köpa några extra julklappar, slå in dom och skänka till tex Stadsmissionen. Eller bli världsförälder eller skänka en slant till BRIS, Röda korset eller liknande. Ingen ska behöva leva på svältgränsen och ingen ska behöva vara rädd och må dåligt! Man lever bara ett liv (eller?) och det ska vara ett bra liv, det är allas rättighet. Man ska inte behöva slåss mot Försäkringskassan när man är sjuk (det är ju då man är sårbar och inte orkar slåss). Varför ska allting bli så krångligt?? Varför säga upp en massa personal på Förskräcklighetskassan (försäkringskassan) och sedan be samma personal jobba extra pga att dom går på knäna? Snacka om förödmjukande! Var finns dom politiker som är ÄRLIGA, OMTÄNKSAMMA, RÄTTVISA och framför allt MÄNSKLIGA?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0