Jamen då så

Nu har jag varit hos tandläkaren IGEN! Borde få klippkort där snart. Tapenad var ordet för det som petades ner i mitt ömma tandkött i går och nu är det borta! Lite spolningar och rengöringar senare är jag åter igen hemma.
Ska jobba i morgon så hoppas verkligen jag slipper åka mer till tandis...finns mycket roligare saker att lägga pengarna på.

Är så sugen på att åka ut till Unnerstagård och shoppa lite snart igen. Det är extra mysigt nu när det börjar närma sej jul och att gå runt där inne med alla fina saker och tända ljus är som terapi för min själ. Vill verkligen ha fler Zinkhus från Walther & co...är alldeles kär i dom!


Nu ska här lagas mat, fläskfilé och klyftpotatis står på menyn i dag, riktigt gott ska det bli! Felicia är på ridskolan och när hon kommer hem måste hon duscha innan vi äter så det blir lite sen mat i dag. Hon älskar verkligen hästar den lilla sötungen. Själv är jag väl inte överförtjust i att hon rider, främst för skaderisken (har alltid hjärtat i halsgropen när hon är där) men även för att det luktar så illa och är hemskt dyrt. Ca 3000 kr per termin får vi betala nu och det blir dyrare för varje termin...lägg till ridstövlar, hjälm, säkerhetsväst, ridkläder och diverse annat som får bytas ut med jämna mellanrum allt erftersom hon växer ur det... Vad är det för fel på gymnastik??

Läste någon stans att ett barn kostar ungefär 1 miljon under sin uppväxt, jag undrar om det verkligen räcker?


Kommentarer
Postat av: NETTAN

HEEJ!

Jättefin blogg :D

Men undrar... din tandläkare måste va sååå snygg, du springer ju jämt där;) Ha det bra å sköt om er!



Kram Nettan

Skrivet av Nettan 2008-11-20 kl 19:36

2009-03-01 @ 01:58:54
URL: http://nettiplatts.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 21 november 2008 klockan 08:23:

Hahaha jaa om det ändo vore så väl att jag åtminstone hade en snygg tandläkare :) Kul att du tycker om bloggen :) Ska till tandläkaren nu igen...och hade inte haft nåt emot att titta upp på nåt annat än en gammal tant...ler Kramis

2009-03-01 @ 01:59:10
Postat av: The Swede at the Riverside

1 miljon for ett barn ? Kan inte racka....inte en chans. Speciellt inte i Sverige dar leksaker kostar en njure, en arm och ett ben. Har fortfarande svettningar och mardrommar efter mitt besok pa Sagoland och Toys R Us.....daylight robbery ar vad det ar.



Ha det!

Skrivet av The Swede at the Riverside 2008-11-20 kl 19:44

2009-03-01 @ 01:59:34
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 21 november 2008 klockan 08:34:

Jag har också svårt att tro att en miljon skulle räcka. Inte klokt egentligen, men dom vet ju vad dom ska ta betalt för det är ett som är säkert. Tur jag inte har fler än två barn...skratt

2009-03-01 @ 01:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0