Niklas Wikegård-det enda som är bra med sport

Niklas Wikegård....vilket frollo! Är inte ett dugg intresserad av sport, det enda jag kan tycka är något underhållande är att följa LHC live...men absolut inte sitta och glo på vuxna karlar på TV som jagar en puck/boll. Kan man verkligen kalla det för ett jobb??
Här sliter vanliga Svenssons häcken av sej dagligen för en lön som många knappt klarar sej på, medans vissa har fått förmånen att vara duktiga på en sport och sedan tjänar löjliga summor på att sparka/skjuta på puckar och bollar. Och inte nog med det, ett gäng vuxna karlar (och några få kvinnor) ska sedan sitta och ANALYSERA spektaklet!! Medans barn svälter ihjäl i tredje världen, kvinnor dör när dom föder barn och många inte har råd med sina livsviktiga mediciner så tjänar dessa killar (tjejerna tjänar inte i närheten av vad killarna tjänar) mer pengar än dom hinner göra av med i sitt liv. När det sedan arrangeras OS, EM, VM osv så läggs det ner fantasisummor på dessa spektakel...Jag skäms å deras vägnar! Visst förstår jag att väldigt många ser fram emot att följa "sina" lag och att det är en stor "folkfest" att följa dessa arrangemang, men det behöver inte kosta så mycket pengar!! Ett litet ljus i det hela är väl herr Wikegård som ändå lyser upp lite med sina sköna kommentarer och sin lite spydiga humor. Sen att han skämt ut mej en gång inför en massa människor är en helt annan historia....och jag har nästan förlåtit honom *haha*


Är du lite mer sporttokig än vad jag är kan du läsa Wikegårds blogg HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0