Orkar inte... :(

Just nu orkar jag inte alls ta tag i problemet.... är så trött på skiten att jag har lust att bara kaska ut datorn genom fönstret och skrika högt!

Det är verkligen dags att nollställa datorskrället och börja om på nytt, har haft den snart ett år och allt är seeegt!!! Har ingen ork att ladda över allt till en extern hårddisk och plita ner allt jag ska lägga in som jag inte vill gå miste om...men jag måste för det tar flera minuter att bara ladda en sida. Är så nära att skrota datorn och köpa en ny! Det vore det enklaste och tar minst tid, men kostar lite pengar...typ 10 000 minst. Fasen vet om det inte är värt dom pengarna.....!!! Nu är jag VÄLDIGT negativ, det är jag medveten om, men jag har ingen ork just nu helt enkelt och önskar att allt bara kunde lösas smidigt. Men varför ska livet vara enkelt? Och här har vi dagens I-lands problem! Jag är bra på att skapa såna....

Tar lite glögg i stället och sen ska jag sova och drömma att jag är multimiljonär och kan köpa ett smidigt liv och förbättra världen!


Kommentarer
Postat av: Hangauppjullamporarintekulnarenintefunkar

Dags for diskrensning och defragmentering kanske ?

Skrivet av Hangauppjullamporarintekulnarenintefunkar 2008-11-23 kl 23:13

2009-03-01 @ 02:05:55
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 23 november 2008 klockan 23:29:

Åhh om det ändå vore så enkelt...har redan gjort det... Rensat virus och div annat har jag också gjort. Finns det inte självrensande datorer? Som självavfrostande frysar... :)

2009-03-01 @ 02:06:11
Postat av: The Wilkes-Barre Swede........

Testat plocka bort alla ad-aware och sant skrap ? Kor spybot search & destroy, den brukar funka. Kolla autostarten sa det inte ligger massa onodiga program/virus dar och gommer sig. Ett annat tips ar att uppdatera alla drivrutiner till Windows, grafikkort och dylikt. Mycket bilder/filmer pa datorn ? Kor over dom till en separat harddisk. Nagra tips, vet inte om du testat dessa men nagot kanske du kan ha nytta av.

Skrivet av The Wilkes-Barre Swede........ 2008-11-24 kl 00:13

2009-03-01 @ 02:06:39
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 24 november 2008 klockan 09:37:

Har gjort det mesta av det oxå, men som du undrar så har jag en väldans massa musik på datorn...runt 8000 låtar. Håller på och ska föra över allt jag vill spara till en hårddisk nu och sen återställer jag hela datorskrället :) Tack för tipsen!

2009-03-01 @ 02:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0