Skulle du gifta dej för pengar?

Kan inte låta bli att kommentera det i mitt tycke osmakligaste äktenskapet i år. Jag pratar så klart om giftermålet mellan Lisa Persdotter 29 år och Charles Simonyi 60 år som skett i dag. Inbilla mej inte att Lisa ens skulle tittat två gånger åt Charles om han vid deras första möte sagt: Hej, jag heter Charles och jobbar på Posten som brevbärare! Nu är ju verkligheten annorlunda och Charles är miljardär.... Hon vill ha pengar och han vill ha lammkött, ingen kommer någonsin att kunna få mej att tro nåt annat. Och så länge båda är med på det är det ju helt okej!! En annan sak...varför ska det slås upp så i pressen? Det mest osmakliga av allt är att det ska kostas på med pengar och skrytas om celebra gäster...vet att jag återkommer till detta men, skänk pengar till dom som behöver och ha en smakfullt, nedtonat bröllop i stället!!! Jag vet inte vad min pappa skulle säga om jag gifte mej med en gubbe som är 2?! år yngre än honom själv...men jag har svårt att tro att han ens i sin vildaste fantasi skulle tro att jag verkligen fann honom attraktiv. Ett spel för galleriet, båda får vad dom vill ha, men kom inte och ens påstå att dom skulle gifta sej av kärlek!

Tar gärna emot kritik, så kör på bara om du tycker annorlunda, men det kommer inte ändra min ståndpunkt!


Kommentarer
Postat av: BLOGGAN

Never in my foot. Det måste finnas kärlek med i bilden..

Skrivet av Bloggan 2008-11-22 kl 23:21

Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 22 november 2008 klockan 23:35:

Vet inte hur jag ska tolka ditt svar...menar du att det måste finnas kärlek med i bilden för att du ska gifta dej eller menar du att du tror att det finns kärlek med i bilden här? Jag skulle nog aldrig gifta mej hur som helst, men OM jag gjorde det skulle det vara av kärlek och inget annat. Tror som sagt inte att det finns någon kärlek med i detta fallet...

2009-03-01 @ 02:03:43
Postat av: LINDA

Du låter väldigt säker på din sak så jag ska inte börja bråka med dig ;-)

Men som du skriver, så länge båda är med på det så är ju allt frid och fröjd.

Kramis



Skrivet av Linda 2008-11-25 kl 14:23



2009-03-01 @ 02:05:03
URL: http://www.melinda.nu/home/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0