Spabehandling

Vet inte om jag skrivit om det förut, men i så fall gör jag det igen. När jag hade min 30 årsfest fick jag ett presentkort på P.A.U.S från ett par av mina vänner. Helt perfekt!! :) När jag sedan satt och spånade på deras hemsida för att hitta vilken behandling jag ville ha kom Felicia och satte sej bredvid mej. Hon undrade så klart vad jag gjorde och när hon fick det klart för sej utbrister hon: Men va fubbigt!! Ska bara du få ha det skönt, jag är faktiskt också lite sliten! Hahaha vad svarar man på det?? Blir lite skoj när det kommer från en sjuåring, om än en väldigt lillgammal sådan :) Frågade henne vad hon skulle vilja ha för behandling och hon lyssnade intresserat när jag läste upp vad som fanns. Efter lite betänketid kommer hon fram till att en massage är precis vad hon behöver! Jaha, tänkte jag, då får vi väl gå tillsammans då, det kan faktiskt vara mysigt. Ringde för säkerhets skull och frågade om det var okej och fick till svar att även barn mår bra av massage fast det är inte alla massörer som tar emot dom. Bara vi hörde av oss i god tid innan så skulle det inte vara något problem. Sen måste jag vara med henne under bahandlingen så vi får vänta på varandra, men det är ju inget bekymmer.
Barn är allt bra roliga ibland och jag kan hålla med henne, varför ska bara vuxna få pyssla om sej själva? Barnen i dag är minst lika stressade som sina föräldrar tyvärr med all hets från media och samhället... Återkommer när vi varit där så får ni veta hur det gick. Dock vet jag inte om det blir före eller efter jul för det är mycket som händer nu i december. En annan lite rolig sak hon sagt är när hon var ungefär 4-5 år och jag fått inbjudan till en fest. Då spände hon ögonen i mej och sa att det minsann var orättvist att bara vuxna fick ha fest utan anledning medans barn bara får ha det när dom fyller år. Jaa...jag hade faktiskt aldrig tänkt på det innan och jag tyckte som hon, att barn minsann också ska få ha fest ibland. Så vi knåpade ihop inbjudningskort och började planera för skattjakt och pyssel för festkvällen. Det blev väldigt lyckat och alla tyckte det var så roligt att få gå på en spontanfest!
När gästerna kom bjöds dom på välkomstdrink (Felicia hade önskat att det skulle finnas sån där dricka man får när man kommer) bestående av "champagne" (mosserande hallondricka med champagnekork) och maten bestod av varsit Happy Meal från McDonalds som barnen själva fått bestämma vad dom ville ha i. Skattjakten var väldigt lyckad och alla fick leta rätt på ett paket. Sedan pysslades det en massa, hade glitter kvar i köket flera veckor efteråt :) och vi dansade, för det hade dom minsann hört att man ska göra på fester. Det var nog en syn för gudarna när vi körde "tåget" genom hela lägenheten med mej i spetsen och ungarna tjöt av skratt :) När jag tänker efter så kan det kanske vara dags för en fest igen, men först ska vi ta oss igenom jul och födelsedagar! Och så är det nog bäst att besöka P.A.U.S först så jag återfår lite energi, för det behövs på barnfester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0