Sverigedemokraterna

Sitter här mätt och belåten och har nyss vunnit över sambon i Geni. Kan inte påstå att jag är smartare än medelsvensson eller särskilt allmänbildad, så det känns riktigt kul att spö honom, haha.

Har funderat lite över det här med politik senaste dagarna eftersom jag har en person i min närhet som har väldigt klar uppfattning om var hon/han står och är helt klar över att rösta på sverige demokraterna nästa val. Eftersom jag inte vill ha förutfattade meningar, vilket är rätt lätt eftersom det första jag kommer att tänka på när jag hör sverigedemokraterna, är rasism, så gick jag in på deras hemsida för att bilda mej en egen uppfattning. Visst, en del dom skriver låter jättebra och jag kan hålla med om mycket, men så kommer då det här som jag verkligen inte kan med alls! För det första anser dom sej inte vara rasistiska, samtidigt skriver dom att dom vill medverka och påverka till att utlänningar ska flytta hem igen, vadå motsägning? Sen är dom emot att ensamstående och homosexuella ska få adoptera barn. Vidare tycker dom att gränsen för abbort ska gå vid 12e veckan. För det första anser jag att det är kränkande för oss kvinnor att inte själva få bestämma över vår egen kropp! Fast värst av allt är väl deras inskränkta syn på homosexualitet! Jag har mycket hellre en mamma som lever med en annan kvinna än en mamma som är narkoman eller alkoholist tex. Vad är det som säger att man är olämplig som förälder bara för att man älskar någon av samma kön eller lever ensam?? Ska vi då ta ifrån alla ensamstående föräldrar deras barn? Dom trycker väldigt mycket på kärnfamiljen. Här är ett citat från deras hemsida.

"Sverigedemokraterna menar att den traditionella kärnfamiljen är en djupt rotad och naturlig gemenskap som inte kan ersättas av några konstuerade kollektiv. Bevarandet av kärnfamiljens roll som samhällets bas är såväl önskvärd som nödvändig och ingen uppgift kan vara så viktig som att värna och stärka denna" Slut citat


Hallå! Vi lever på 2000 talet nu och det är dags att inse att kärnfamiljen ser annorlunda ut än vad den gjorde för 20 år sen! Och vem sjutton har bestämt att kärnfamiljen ska bestå av mamma, pappa (gifta) som har 2 barn???

Välkomna till verkligheten och framtiden och vidga era vyer en aning. Som jag skrev tidigare har dom en del vettiga åsikter så att såna här saker ska förstöra är verkligen synd. När jag säger vettiga åsikter syftar jag främst på deras äldreomsorgspolitik, arbetsmarknadspolitik och ekonomiska politik.

Och så till sist anser jag att ALLA människor har ett lika värde oavsett hudfärg, nationalitet, ekonomi etc. Däremot så har vi i sverige ett alldeles för mesigt rättssystem och för milda/lama straff. Utvisning för utländska medborgare som begår grova brott är självklart liksom livstids fängelse för svenska medborgare. Har du begått mord, våldtäkt, övergrepp mot barn tex, då har du förbrukat din rätt att leva i samhället utan övervakning. Sen är vi svenskar enligt min mening väldigt lama när det gäller att stå upp för vad vi tror på och göra något åt det vi anser orättvist. När våra VDar tjänar multum sitter svensson hemma och spyr galla, men väldigt få gör något åt saken. Vi blir förskräckta över barn som far illa, men hur många engagerar sej för att hjälpa till?


Jaha, det var lite nattsudd från mej, nu är det snart dags att sova och i morgon är en ny dag. Ska in till stan och kika runt lite tänkte jag, återstår att se om jag shoppar någon ny ljusstake eller inte...enligt sambon duger dom gamla gott och väl...och jag som vill förnya lite...vi får väl se om jag lyckas övertala honom eller inte :)

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Den utvandrade kusinen

Sverigedemokrater ? Motsagelsefulla figurer, det dar. Fast inte sa mycket uppmarksamhet vid vad dom skriver, vilken dare som helst kan skriva ihop lite snygga formuleringar. Battre da att lyssna, for sa fort en sverigedemokrat oppnar munnen och skall svara pa direkta fragor sa avslojas deras agenda (eller snarare brist pa agenda) obonhorligen. Dom kan sakert dra en hel del roster, framst da fran unga, outbildade man men i det langa loppet sa gar det inte att bygga en filosofi ar 2008 pa isolationism och moralisk styrning.



Halsningar fran en invandrare/utvandrare.

Skrivet av Den utvandrade kusinen 2008-12-01 kl 15:46

2009-03-01 @ 02:11:39
Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 1 december 2008 klockan 21:19:

Kunde inte sagt det bättre själv :)

2009-03-01 @ 02:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0