Tandläkarskräck

Jodå, det har jag alltid haft... Och i dag är det dags för att pallra sej iväg till tandläkaren för att laga hål! Fy, usch...VILL INTE!! Min hjärna arbetar för högvarv och jag känner efter i varje liten vrå av kroppen, har jag inte lite feber? eller...magen känns nog inte riktigt okej...maginfluensa på gång kanske? Hm...jag har ju fått ett rött märke på ryggen..kanske nån mystisk tropisk sjukdom som smittar och inte vill jag smitta ner tandläkaren, dom som har så mycket att göra!!


När jag gick på högstadiet hände det flera gånger att jag "låtsades" gå dit. Visade upp lappen från mamma om tandläkartiden och sen gick jag en promenad för att alla skulle tro att jag varit där. Problemet kom först när dom hörde av sej från tandläkaren och undrade varför jag inte dykt upp och mamma fick boka ny tid, men det var ett liiiitet problem jämfört med skräcken för att behöva gå till tandläkaren. Bara lukten där inne!! Det vänder sej i magen och jag blir smått illamående och får ont i magen... Och sen ska man sitta där i en konstig stol i ett konstigt bakåtlutat läge och låta någon rota runt med sina fingrar i ens mun... Fast det värsta är ändå smärtan, fy fanken vad ont det kan göra :(

Men i dag är det bara att bita ihop och gå dit, klockan 11.20 sitter jag där och när jag är klar belönas jag med en fet faktura!


Jag har i många år haft lustgas vid mina besök hos tandläkaren, med undantag för vid undersökningen. Det är verkligen inte billigt, ca 700 spänn per gång, men det är värt varenda krona. Det gör ju egentligen fortfarande lika ont men man bryr sej inte på samma sätt. Vet att jag brukar tänka ungefär: Jaaa, fasen va ont det gör, men va fasen kör på du! Haha...

Så ni kan väl skänka mej en tanke 11.20, då sitter jag där med ångest...


Kommentarer
Postat av: LIZ!

Det är verkligen inte kul att gå dit. Jag skulle dit i måndags men då ställde de in. Så nu får jag se när jag får komma.

Skrivet av Liz! 2008-11-05 kl 08:02

Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 5 november 2008 klockan 12:16:

Haha...det här är helt otroligt men mitt blev oxå inställt pga att dom trasslat ihop tiderna! Får komma dit nästa vecka i stället. Usch...hade varit bättre att få det gjort i dag :(

2009-03-01 @ 01:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0