Vad som är viktigt här i livet

Alla människor har väl sina tankar om vad som är viktigast i livet, så även jag. Min prio 1-100 är min barn, mina underbara söta små trollungar :-) Sitter och myser med dom nu för senare i dag ska jag jobba och kommer inte hem förrens 20.30.
Egentligen är jag mammaledig men har börjat jobba ca 25 procent sedan september. Har lite blandade känslor inför det måste jag erkänna. Dels är det jätteskoj att få komma ut och träffa folk, göra lite nytta och så tycker jag ju att mitt jobb är väldigt roligt. Jobbar som larmoperatör på Securitas och det händer väldigt mycket hela tiden vilket jag gillar. Men så är det ju det där med barnen...hade gärna haft en mysig lördag med dom i dag och lagat god mat och kanske spelat nåt spel. Vidare tycker jag det är så svårt att lämna den minsta (8 månader), har ett behov av att hela tiden kolla med sambon så hon fått mat, hur hon mår, vad hon gör osv. Vet att det är viktigt att dom får tid ensamma tillsammas och att han faktiskt klarar alldeles utmärkt att ta hand om henne själv, men jag kan ändå inte släppa taget.. Antar att det är typiskt mamma beteende!


Börjar bli dags att ta sej in i duschen och fixa iordning lite här hemma.
På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0