Var är föräldrarna?

Kolla in det HÄR (från Expressen) klippet från TV-serien Färjan som inte visades i TV.


Var sjutton är föräldrarna? Har man inte koll på sina småttingar och hur kommer det sej att man inte hämtar sitt barn om det går iväg mitt in i ett framträdande där det är avspärrat runt om? En gåta för mej...

I allmänhet kan jag ibland känna att föräldrar i dag är väldigt slappa i sitt föräldraskap. Ta tex WOW (World of Warcraft) som det skrivits mycket om senaste tiden. Barn och ungdomar som spelar dygn i streck, slarvar med både mat och sömn och som i vissa fall lett till att dom till slut kollapsat. Finns säkert även vuxna som spelar, men dom får ta sitt eget ansvar! Barnen och ungdomarna däremot, varför ställer inte föräldrarna mer krav?? Jag skulle aldrig tillåta mina barn att sitta framför TV-spel/datorspel eller titta på TV ett dygn i streck, kommer inte på fråga, basta! Det förstår väl vem som helst att det inte är bra, eller? Se på hur samhället har utvecklats så förstår man att barnen i dag inte har tillräckligt med respekt för vuxna, sina vänner/medmänniskor, pengar,  vad som är mitt och ditt jaa, listan kan göras lång. När jag var liten fanns visserligen inte dessa spel i lika stor utstreckning så vi var mycket ute och lekte och vi hade alltid nåt att sysslesätta oss med. I dag verkar många barn bli helt handfallna när dom ska hitta på nåt förutom dator/TV/TV-spel. Antar att många föräldrar tycker det är jättepraktiskt att barnen spelar, då slipper dom ju bry sej och kan syssla med sitt eget. Men varför skaffar man då barn? Det är dags att vi föräldrar tar vårt ansvar och börjar säga ifrån och ställa mer krav på våra små älsklingar, för visst vill vi att dom ska må bra?!


Kommentarer
Postat av: BLURAY

hehe helt riktigt

Skrivet av BluraY 2008-11-18 kl 10:46



2009-03-01 @ 01:54:21
URL: http://fruktkakan.blogspot.com/
Postat av: BLOGGSLYNAN

WOW lockar till mycket uppesittande ja...jag känner flera som inte kan kliva upp på morgonen i tid pga det....

Skrivet av Bloggslynan 2008-11-24 kl 22:57

Postat av: Alexandra Rosita Hult

Fast om man kollar i början av klippet så är det faktiskt fler barn runt henne.. :P

Skrivet av Alexandra Rosita Hult 2008-12-09 kl 20:23

Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 10 december 2008 klockan 12:00:

Jaa, det är det...ännu fler föräldrar som inte har koll. Hur som helst så tycker jag att man alltid ska ha koll på sina barn, det behöver ju inte vara så att dom blir omkullknuffade av en sångerska :P Det kan ju faktiskt hända betydligt värre saker...det finns så många sjuka människor i samhället :(

2009-03-01 @ 01:56:07
Postat av: VÄRMLÄNDSKAN

Såå bra skrivet. Skulle aldrig låta mina barn springa runt sådär. Nån koll får man faktiskt ha. Och inte heller låta mina barn sitta vid dator eller tvspel utan att ha koll. Här äter vi tillsammans och då struntar jag fullkomligt i hur spännande spelet är just då. KOmmer de inte drar vi ur proppen. Usch..vad hård jag låter men barn behöver uppfostran tycker jag. Annars kan det leda till häng på stan och spöa upp folk för nöjes skull.Eller vad säger du?

Skrivet av värmländskan 2008-12-09 kl 22:35

Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 10 december 2008 klockan 12:09:

Jag håller med dej, barn behöver uppfostran. Dra ur proppen brukade min pappa göra när vi barn inte sänkte/stängde av musiken eller inte slutade spela när vi blev tillsagda. Arg blev jag, men ack så effektivt det var :) Ett barn som fått tillräckligt mkt kärlek och en bra uppfostran spöar inte upp folk på stan, så är det!

2009-03-01 @ 01:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0