What goes around, comes around

Vad kännetecknar egentligen en bra vän? Jag har genom åren haft många vänner, en del finns fortfarande kvar och andra har fallit bort genom åren och en del har tillkommit på senare tid. Skillnaden numera är att jag är mer kräsen vad gäller mina val av vänner. Det värsta som finns är dom som bara finns där när dom behöver en axel att gråta mot, men som flyr fältet när någon vill ha stöd från dom. Har haft en del såna vänner och numera skiter jag helt enkelt i att höra av mej till dom. Har vänner som verkligen visar att dom uppskattar mej, finns där när jag behöver gråta ut och som gläds med mej när det hänt mej nåt bra och precis så vill även jag vara tillbaka mot mina nära och kära. Jag älskar att överraska mina kära med små presenter eller bara ett par uppmuntrande ord och det vet jag är väldigt viktigt. Sen finns det dom vänner som mer eller mindre försvann när jag fick barn. Inte just pga att jag fick barn utan för att dom inte kunde acceptera hur annorlunda mitt liv blev. Helt plötsligt var jag tvungen att planera och kunde inte alltid (och ville inte alltid heller för den delen) hänga med på allt. En del kunde för allt i världen inte förstå varför jag inte kunde skaffa barnvakt klockan 22.00 en lördagskväll för att kunna hänga med ut på krogen. För mej var valet enkelt, kunde dom inte godta mej för den jag var så kunde det kvitta, mina barn går före allt!!


Ett par av dom bästa vänner jag någonsin haft har faktiskt kommit in i mitt liv under dom sista åren, det är vänner som lyfter mej och ger mej inspiration och som finns där i vått och tort. Tror att anledningen till att mina nyvunna vänner är på det sättet är att jag som sagt väljer mina vänner mer noga nu för tiden. Fast en av mina allra bästa vänner har hängt med sedan lågstadiet.

Vet inte vad jag skulle göra utan mina kära vänner...livet skulle bli väldigt tomt utan dem i alla fall...


Jaha..det här var lite kvällstankar från lilla mej och nu är det dags att stänga av datorn och mysa lite med sambon innan det är dags för sängen. Jobbar i morgon mellan 09-18 så jag behöver min sömn. Jobbar ju så sällan pga mammaledigheten att jag blir helt slut när jag jobbat *haha*


Kram och godnatt till er alla därute


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0