Stockholm

Nu är vi hemma igen efter ett par riktigt härliga dagar i Stockholm. Jag hade gärna stannat kvar längre...

Vi åkte i tisdags och körde hela tiden ikapp regnet...så visst trodde vi att vi skulle få regn på oss i Stockholm,
men det hade vi inte behövt oroa oss för :)
Visst, vi fick ett par stänk på oss, men det var vääääldigt lite. Efter att vi lämnat våra väskor och parkerat bilen vid hotellet begav vi oss direkt till Skansen.
Eftersom det var allsångskväll hade vi förberett oss på att få köa, men det var bara att gå rätt in.
Vi kikade på en massa djur och barnen lekte inne på "lillskansen".

Melvin och Jennica på stället där vi åt lunch.



Isabell red gris, haha



Hon hittade även figurer på en vägg som var väldigt intressanta



Vi hade tankar på att stanna kvar och se allsången, men barnen var allt för trötta.
Vi såg däremot lite av genrepet som var ett par timmar innan och hörde flera artister.
Felicia stog uppe på ett staket och såg bland annat Anders Lundin som hon passade på att ta kort på.



Efteråt bar det av till hotellet med tre väldigt trötta barn.
På onsdagen var det så äntligen (enligt Felicia) dags gör Gröna Lund.

Isabell fick åka en karusell och hon såg ut att trivas :)



Barnen och Jennica åkte en massa karuseller och jag nöjde mej med att vakta alla saker och ta hand om Isabell.
Är en liten fegis och nääää, jag åker inte ens barnkaruseller, haha.

Chris var också i Stockholm och passade på att göra oss sällskap ett par timmar inne på Grönan, jätte trevligt! :)



Förutom att vara väskvakt så passade jag även på att spela lite såklart...
Och jag vann en stor daim, inte helt fel :)



Daimen var till och med större än Isabell....vid närmare inspektion visade den sej innehålla 108 daim...



Så på torsdagen var vi en tur på stan och shoppade lite. Jag passade på att köpa bodylotion från Biotherm, man måste få lyxa till det lite ibland :)

Efter stan var det dags att packa in tre väldigt trötta, men nöjda små barn i bilen och fara hemåt igen.

En lyckad semestertripp med trevligt sällskap med andra ord :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ni ser ut att ha haft det toppenbra! Vi ska iväg till Gotland imorgon bitti och stannar en hel skön vecka. Hoppas på lika underbart som ni verkar ha haft det!

2009-07-31 @ 18:40:48
Postat av: Livet Som Sofie

Vad härligt det låter med Gotland, jag håller tummarna för att ni får lika bra väder och lika trevligt som vi hade i Stockholm :) Kram från Sofie

2009-08-02 @ 17:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0