Nyckelhämtning - check!

Så äntligen har jag hämtat nycklarna till nya lägenheten!! :)
Ni anar inte vad skönt det känns, även om det nu återstår en väldans massa arbete...
Dessvärre har förra hyresgästerna inte brytt sej särskilt mycket om i vilket skick dom lämnade stället, så därför blir det en hel del extra jobb...

* Dom har inte rensat ogräs i rabatterna
* Inte klippt gräset
* I förrådet är det supersmutsigt samt att det står möbler, en spegel och en massa bräder kvar
* I båda badrummen hänger hyllor, speglar och diverse annat kvar som inte tillhör lägenheten
* Det är en massa plugghål i fasaden efter deras altan som dom tog med sej
* Det ligger skräp på tomten och hängrännorna är kolsvarta av smuts...
* Och fråga mej inte vad dom gjort med listerna på nedervåningen...dom hänger löst på flera ställen...

Har bestämt tid med områdesansvarig samt besiktningsmannen i morgon så dom får titta på allt. Jag har då inte tänkt städa två lägenheter och skruva ner andras saker från väggarna! Och jag har deffinitivt inte lust att rensa rabatter och fixa gräsmattor på två ställen.

Tycker det är så märkligt att folk kan vara så nonchalanta?! Tyvärr blir det väl så att dom får betala för att någon annan ska fixa iordning efter dom, men det är faktiskt inte mitt problem.

Hur som helst, förutom detta då, så är jag så lycklig :) Nu känns det verkligen som att det är pågång och snart kan vi börja flytta över lite saker.
Ska försöka ta lite bilder så ni får se hur det ser ut, så håll utkik här på bloggen :)

Kommentarer
Postat av: Ullis

Åhh jag förstår att det måste kännas jätteskönt att äntligen ha lägenheten =)

Tror ni kommer få det jättebra där, du och barnen!

2009-06-02 @ 00:47:43
Postat av: Lena

Grattis till lägenheten!

2009-06-02 @ 10:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0