Äntligen

Det lönar sej att vara ihärdig...nu har jag fått en tid till vårdcentralen i dag. Skönt!
Passade på att väga mej nu också innan frukosten och vågen står på....73 kg! Glömde ju helt bort att väga mej i går, söndag. Så jag får lägga in vikten i dag i stället.
Alltså står jag kvar på samma vikt som förra söndagen! Är nöjd med det eftersom jag var duktig första delen av veckan, men den senare delen unnat mej en del "godsaker". Har kört lite "tycka synd om mej själv" och tyckt att om jag ska ligga här och vara yr kan jag åtmistonde få äta en munk, lite choklad osv.

Nu är det en månad sedan jag började försöka gå ner i vikt och så här har det sett ut sedan starten:

Söndag 22/2: Startvikt 77.2 kg
Söndag 1/3: 74.4 kg
Söndag 8/3: 74.4 kg  
Söndag 15/3: 73 kg
Söndag 22/3 73 kg

Så 4.2 kg på en månad... är väl halvnöjd med det resultatet... Blir i snitt ca 1 kg per vecka och det känns otroligt lite!
Får väl ha som mål att denna månad slå viktnedgången från förra månaden :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

HOUSE OF WELLNESS

http://johannaek.blogg.se



min blogg om kost, träning & allt annat hälsosamt. Läs bl.a om hur du ökar fettförbränningen med rätt kost & träning inför sommaren..



Hoppas du hittar massor med inspiration och motivation! Ha en bra dag=) mvh Johanna

2009-03-23 @ 11:11:39
URL: http://johannaek.blogg.se/
Postat av: Morbror Lasse

Sofie,, viktminskning är på årsbasis......se det som ett långsiktigt projekt ...jag vet.......sen 2004 har 25 kg fått vingar och flugit iväg .......

2009-03-23 @ 17:14:21
Postat av: Livet Som Sofie

Till Johanna

Tack för tipset, ska absolut kika in på din blogg :)

Hälsningar Sofie

2009-03-23 @ 21:17:43
Postat av: Livet Som Sofie

Till Lasse

Joo, det är långsiktigt... Men jag vill bli av med kilona NU...helst i går, haha.

Det får ta den tid det tar, men ju snabbare desto bättre :)

2009-03-23 @ 21:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0