Är det Saltmannen?

Är det saltmannen? Svenska folkets felhörda låtar, släpptes nu i Februari. I boken finns den rätta låttexten samt den text folk TROR sjungs. Kan lova att jag skrattat gott :D Tycker kanske detta är extra roligt eftersom min sambo aldrig och jag menar ALDRIG, lyckas sjunga en låttext rätt, haha.

Här följer några exempel från boken:

  • Ebba Grön - "800 grader"

FEL: "åtta hundra damer, satt och titta på mej, satt och titta på mej"

RÄTT: "åtta hundra grader, du kan lita på mej, du kan lita på mej"

  • E-type - "Free like a flying demon"

FEL: "I feel like a flying beaver"

RÄTT:  "I´m free like a flying demon"

  • Mauro Scocco - "Sarah"

FEL: "Åh, Sarah, kom ut i kväll, jag väntar vid hörnet, med säden i näven"

RÄTT: Åh, Sarah, kom ut i kväll, jag väntar vid hörnet, vid seven/eleven"

  • Abba - "Mamma mia"

FEL: "Mamma mia, here I go again, my my, i have hairy sister"

RÄTT: "Mamma mia, here I go again, my my, how can i resist you"

  • Petter - "Vinden har vänt"

FEL: "Yo, det brinner i morsans permanent"

RÄTT: "Yo, jag brinner för det här permanent"

  • Lasse Berghagen - "Teddybjörnen Fredriksson"

FEL: "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var afghan"

RÄTT: "Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn"

  • Kent - "FF"

FEL: "Där valrossen bor"

RÄTT: Tellement loin de ce monde" (betyder: "så långt bort från den här världen") <<Den här är riktigt rolig eftersom ingen fattar att dom sjunger på franska i refrengen :) Niklas har sjungit flera varianter och jag själv trodde dom sjöng: "där månljusen bor">>

  • Teenage mutant ninja turtles (animerad tv-serie)

FEL: "Teenage mutant Tina Turner"

RÄTT: "Teenage mutant ninja turtles"


Jaa ni...tänk så fel det kan bli ibland... Huvudsaken är väl ändå att man kan bjussa på att man inte är felfri :)






Kommentarer
Postat av: quetal

i ff har jag hört flera som sjungt "vem var det som dog" eller "del valen som gnor"

Skrivet av quetal 2009-02-26 kl 17:47



Missnorpan svarade 26 februari 2009 klockan 18:01:

Hihi, jaa, det finns många varianter :D Och det roligaste med den låten är som sagt att ingen fattar att dom sjunger refrengen på franska...hehe.

2009-03-01 @ 16:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0