Besviken

Det blev ingen MR-röntgen i dag, jag fick åka till sjukhuset och vända :(


Känner mej inte helt pigg, snorig, lite febrik och brutalt ont i halsen, men eftersom jag ville ha undersökningen som måste göras i samband med röntgen ur världen åkte jag iväg ändå. Var på sjukhuset vid 08.20 och kunde i god tid byta om till kläder utan någon metall på. Hittade bara ett par gamla mammabyxor utan dragkedja, knappar och dyligt och därför bytte jag om på sjukhuset i stället för hemma. Metall får det inte finnas någonstans när man gör MR-röntgen eftersom metallen kan bränna hål på huden...hemska tanke! Hur som helst fick jag fylla i en del papper och jag och sköterskan går igenom lite detaljer. Då dyker läkaren upp med andan i halsen och undrar om vi hunnit börja med undersökningen? Det hade vi inte och då får jag veta att glasögonen till MR-röntgen inte fungerar så vi kan inte göra nåt i dag...Ridå! Vet inte vad man använder dessa glasögon till, hörde nåt om att man ska kunna läsa bokstäver...får väl återkomma om det när jag varit på undersökningen och fått veta. Inte mycket att göra åt, man kan inte styra över tekniken, så är det bara. MEN det är himla surt när man ställt in sej på någonting och förberett sej mentalt och så blir det inte av!

Får ev en ny tid nästa vecka, hoppas allt fungerar då...


Kommentarer
Postat av: Jennie

Bli inte sjuk nu! Vilket skit med undersökningen.... Tessan vill ut och gå ikväll med så vi har bestämt strax efter åtta. Om du orkar hänger du väl med?! Nu ska jag hämta busfröna på dagis. Kram

Skrivet av Jennie 2009-02-26 kl 13:18



Missnorpan svarade 26 februari 2009 klockan 13:24:

Neej, jag vill verkligen inte blir sjuk igen, men har fått feber. Igen :( Får se hur jag mår i kväll helt enkelt, behöver den där promenade! Kram

2009-03-01 @ 16:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0