Blomsterspråk

Visst är det härligt att både ge och få fina blommor?! Men visste du att blommornas färg har en mening?

  • Rosa blomma: Jag är förälskad i dej och lovar dej trohet
  • Vit blomma: Jag tror på din renhet och jungfrulighet
  • Gul blomma: Du är solen i mitt liv
  • Orange blomma: Jag är din trogne vän
  • Mörkröd blomma: Jag saknar dej så
  • Blå blomma: Jag vill bli vid din sida intill döden
  • Röd blomma: Jag räknar dagarna tills vi möts igen
  • Lila blomma: Jag önskar dej all lycka och välgång i livet
  • Bukett (röda, blå och vita) blommor: Betyder ett frieri

Även antalet blommor har betydelse...

  • En blomma: Du är mitt allt
  • Två blommor: Låt oss resa bort tillsammans
  • Tre blommor: När får jag träffa dej igen?
  • Fyra blommor: Jag ser upp till dej och är dej tacksam
  • Fem blommor: Jag gör vad som helst för dej
  • Sex blommor: Jag tvivlar på ditt ord
  • Sju blommor: Jag älskar dej
  • Åtta blommor: Jag förblir dej trogen intill döden
  • Nio blommor: Jag vill vara ensam med dej
  • Tio blommor: Vill du gifta dej med mej?

Nu ska lilla Sofie sova....Natti Natti
Källa: Bröllopstorget

Kommentarer
Postat av: Såja

På tal om blommor...Var har min kommentar ang. Plus i kassan tagit vägen? Hittar den inte längre på din blogg. Men antar att det är ett förbiseende & misstag av dig & att kommentaren snart ligger ute igen. Puss från mig =)

Skrivet av Såja 2009-01-24 kl 01:35



Missnorpan svarade 24 januari 2009 klockan 13:21:

Koncentrera dej du på blommorna i stället, du kanske kan lära dej ett och annat du kan ha användning för mohahaha Och ditt inlägg finns föresten kvar, så det så. Puss puss

2009-03-01 @ 15:20:46
Postat av: NR12

Ha en fin dag o helg

Skrivet av Nr12 2009-01-24 kl 14:42

Missnorpan svarade 24 januari 2009 klockan 14:53:

Tack :) Får önska detsamma!



Missnorpan svarade 24 januari 2009 klockan 13:21:

Koncentrera dej du på blommorna i stället, du kanske kan lära dej ett och annat du kan ha användning för mohahaha Och ditt inlägg finns föresten kvar, så det så. Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0