Budget

I dag har jag inte direkt varit flitig här, det kan jag inte påstå...
Största delen har gått åt till att se över våra inkomster kontra utgifter, inget roligt! Vi har båda kommit fram till att vi haft helt orimliga utgifter, så nu blir det ändring på torpet! Efter en hel del prat fram och tillbaka är vi väl rätt nöjda båda två och allt har gåtts igenom. Tror det är vettigt att göra det emellanåt faktiskt, oavsett man tycker man behöver eller inte.
Hur som helst så har vi lyckts sänka utgifterna en hel del, bara genom att se över våra utgifter och göra vissa justeringar. Bra va? :)
En månadsbudget är inte helt fel, bättre att spara pengar än att lägga det på strunt... ni vet saker som ställs in ett skåp och glöms bort...eller kläder som hänger kvar i garderoben ett halvår senare med prislappen kvar. Urdumt!

I morgon ska jag jobba, så jag lär nog lägga mej rätt skapligt. Inget skoj alls att sitta på jobbet och se ut som ett ufo...haha.

Lovar att bli mer flitig under onsdag och torsdag, då är jag nämligen LEDIG! :)

Kram från en trött Sofie

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ni behöver ingen "lyxfällan" hjälp inte :) Nice med folk som förstår. Du är för bra för att vara sann ibland..hahaha!

Vikt minskning, mål i livet, ekonomisk och en underbar och driftig mamma.



Vill du gifta dej med mej? Haha...



Sköt om er!

Kramar

2009-03-17 @ 13:04:07
URL: http://nettiplatts.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Hahaha jaaa, klart jag vill gifta mej med dej!! :D

Du får mej att framstå som mycket bättre än jag är....hihi.

Försöker leva ett så bra liv som möjligt...man får ju bara en chans. (vad jag vet i alla fall...)

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

2009-03-18 @ 12:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0