Duktig flicka

Det har jag faktiskt varit i dag, tycker jag själv i alla fall! Ca 130 köttbullar har jag stekt...kändes som det aldrig skulle ta slut! Men supergoda blev dom och tom Felicia tyckte dom var jättegoda! Kunde inte fått ett bättre betyg än så :D Eftersom jag själv inte äter sån mat just nu så gjorde jag lite "bantarmat" till mej själv när jag ändå var igång. Det blev extra mager nötfärs med sommargrönsaker och buljong, väldigt gott det med faktiskt.




Special köttbullar till Bellan i den lilla skålen, utan salt och mindre av dom andra kryddorna.


 

Bryn nötfärsen i lite olja, tillsätt lite vatten och en buljongtärning och i med frysta sommargrönsaker. Sen har jag en liten gnutta tomatpuré i också...blir mycket godare smak då. Färdigt! Riktigt smidig och "smal" mat.

Kommentarer
Postat av: CILLA

ÅÅ så duktig du är, skulle med behöva tänka på vad jag äter.. hmmm men det är ju såå svårt. Varför ska allt gott va onyttigt för.. suck!! Kramiz på dej

Skrivet av cilla 2009-02-23 kl 17:07



Missnorpan svarade 23 februari 2009 klockan 18:31:

Faktum är att det inte behöver vara så svårt :) Mindre portioner, mer nyttigt och sen unna sej en dag i veckan där man får äta vad man vill!! Annars blir det så trist, så trist... Hör av dej om du vill ha lite tips och recept på "smal" mat :) Kramis

2009-03-01 @ 16:03:59
URL: http://cillidills.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh, vad gott med köttbular. Själv åkte jag på magsjuka igår så aptiten har inte riktigt kommit ikapp men det såg gott ut!

Skrivet av Jennie 2009-02-23 kl 17:59



Missnorpan svarade 23 februari 2009 klockan 18:34:

Nej vad trist!! :( Magsjuka är verkligen bland det värsta man kan ha... Hoppas resten av familjen klarat sej! Stor kram

2009-03-01 @ 16:04:22
Postat av: Mamma

Ja det såg gott i gott gott ut.

Skrivet av Missnorpan 2009-02-23 kl 21:12



Missnorpan svarade 23 februari 2009 klockan 21:22:

Tack för det, vem du nu är :D

2009-03-01 @ 16:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0