Feber och nattfilm

Efter mitt jobbpass i går så hamnade jag i soffan med sambon, båda barnen sov redan eftersom klockan var 21.30. Gick in till Felicia för att ge henne en puss på pannan och det brändes! Hela kroppen var skållhet. Hon vaknade till lite och förklarade det hela med att hon var svettig...hon hade frusit så mycket när hon gick och lade sej att hon hade byltat på sej massor med täcken och filtar. Nåja...det kan väl hända tänkte jag och pussade henne godnatt. Kikade till Bellan och satte mej sedan vid datorn. Men när jag lagt mej kunde jag inte somna utan gick in till Felicia igen, kunde inte släppa att hon var så varm! Hon vaknade precis när jag kom fram till hennes dörr och gnydde lite ynkligt, fortfarande lika varm. Hämtade tempen (med en vilt protesterande Felicia) och minsann, 39,5 hade hon lilla skruttan :( Eftersom hon inte kunde somna om låg jag hos henne och vi satte igång en film, Arthur och Minimojerna. Vi såg hela och den var jättebra! Kan jag verkligen rekomendera till er med barn från 7 år och uppåt, kan vara lite läskig för dom mindre... Hur som helst så somnade vi båda i Felicias säng och efter att ha sjukanmält henne på morgonen så sov vi ett par timmar till. Så fort hon öppnade ögonen sen så kom det jag väntat på: Mamma, eftersom jag är sjuk får jag pyssla med Skojiga lådan!! Kan vi hämta den nu? Så här har vi suttit och pysslat hon och jag i flera timmar...målat gipsfigurer, gjort "blommor" och en massa smycken. Tänkte visa er några av smyckena senare, men nu ska vi äta lite mat och det är pannkakor beställt av sjuklingen!




Här är den, Skojiga lådan som BARA får tas fram när barnen är sjuka.

Kommentarer
Postat av: NETTAN

Du är en helt underbar mamma, ville bara att du skulle veta det! :)

Skrivet av Nettan 2009-02-02 kl 20:38



Missnorpan svarade 2 februari 2009 klockan 20:41:

Vad gulligt sagt, tack!! :)

2009-03-01 @ 15:39:55
URL: http://nettiplatts.blogg.se/
Postat av: INGET NAMN

Holloj..



Här är jag o läser.. tänkte bara dela med mig det..

eftersom jag ändå inte kan sova så passar jag på o hitta någon trevlig blogg o läsa..



så här e jag...



Kramisss M

Skrivet av Inget Namn 2009-02-03 kl 01:50



Missnorpan svarade 3 februari 2009 klockan 02:01:

Du är så välkommen så :) Är tydligen inte ensam om att vara "nattuggla" i dag. Kram tillbaka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0