Finns gud?

Som jag skrev tidigare så har jag varit lite nere på grund av en sak. Kan inte säga vad det handlar om eftersom det inte handlar om mej, men jag kan få fram min mening iaf. Några som står mej väldigt nära har nyligen råkat ut för något väldigt tråkigt och jag lider så med dom. Jag kommer aldrig förstå hur någon kan tro på gud, för OM gud fanns, varför ska då oskyldiga, snälla och väldigt rara människor råka ut för så orättvisa saker att man inte kan förstå att det är sant?! Varför får barn hjärntumörer, dödas i trafikolyckor, blir misshandlade och våldtagna mm? En gud skulle väl aldrig tillåta något sådant? Nää....min PERSONLIGA åsikt är att människor känner sej trygga med att tro på någonting och gärna vill tro att "han" finns. Men han finns INTE!! Även det är min högst personliga åsikt och jag respekterar att andra inte tycker som jag. Hur som helst så skickade jag ett blombud som jag vet gjorde dom glada och det känns bra att kunna få dom att känna sej bättre, om så bara för en stund. När någonting jobbigt och sorgligt händer så kan man annars märka att folk drar sej undan...jag antar att det är för att dom är rädda för att närma sej, rädda för att göra eller säga fel. Men tro mej, huvudsaken är ATT du hör av dej, visar att du bryr dej, att du finns där, inte VAD du gör.


Livet är bra orättvist ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0