Flytta

I dag har jag ÄNTLIGEN fått ett erbjudande om bostad som passar oss! Det är nyproducerade radhus och på planlösningen ser det jättefint ut! Det är ungefär samma avstånd för Felicia till skolan och det är 105 kvadrat i stället för 79 som vi har nu. Den enda nackdelen är priset...men jag känner att det är värt det eftersom jag snart blir totalt kokko i huvudet av att bo 4 personer i en trea. Det är saker överallt och man kan inte smita undan utan "kliver" på någon så fort man vänder sej. Dessutom börjar Isabell bli så pass stor att det är viktigt att hon får eget rum. Vill inte gärna att hon vänjer sej vid att sova hos oss...OM vi flyttar så kommer hon vara ca 1½ år när inflyttningen är och då bör hon faktiskt vänja sej vid att sova i eget rum.
Jaa, vi får väl se hur det blir...ska åka iväg och titta på ett visningshus i nästa vecka...spännande!

Nu ska jag försöka få i mej lite frukost och sen bär det iväg till jobbet. Har inte lunch förrens mellan 16.00 till 17.00 så det gäller att äta en rejäl frukost, får hoppa bantningsdryck i dag.

Ha en riktigt trevlig dag alla därute!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin och trevlig blogg du har :) Ska vi lägga till varandra på bloglovin? Ha en bra eftermiddag :D

2009-03-04 @ 16:19:13
Postat av: Nettan

Får man fråga vart det nyproducerade är? Hyres? Köpes?



Kramar

2009-03-04 @ 20:46:51
URL: http://nettiplatts.blogg.se/
Postat av: Livet Som Sofie

Hejsan "Anonym", tack, vad roligt att du gillar bloggen :) Visst kan vi lägga till varandra på bloglovin, men då behöver jag först veta vem du är...annars blir det svårt :P //Sofie

2009-03-04 @ 22:50:54
Postat av: Livet Som Sofie

Nettan: Det är södra Ekkällan. Ser kanon ut på planritningen iaf. Det är hyres men man kan köpa loss det senare om man vill, man har 7 år på sej att göra det tror jag. Har länge funderat på att köpa, men kommit på att det inte är så dumt att hyra ändå. Man slipper betala alla omkostnader för underhåll av hus och köpa ny kyl, fry, spis etc när det går sönder. Det finns för och nackdelar med allt :)

Kram från Sofie

2009-03-04 @ 22:53:10
Postat av: The Swede in Wilkes Barre

Jo, ni behover nog lite mera utyrmme nu nar familjen vaxer. Om ni behover nagra bra rad rorande bostader sa ar det bara att fraga (du vet var du nar mig), efter aren i Stockholms kreditvarld sa har jag en hel del ess i bakfickorna. Kanns skont att vi smet ivag fran bostadsmarknaden innan det smallde till. Men skall ni kopa sa ar det inte helt fel nu, det ar koparens marknad. Ratt objekt kan vara en ruggigt bra investering.



2009-03-06 @ 04:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0