Hejdå...



Åhh...önskar så innerligt att jag kunde säga Hejdå Sverige för ett par veckor...
Har surfat runt lite och kikat på olika resor...herregud vad jag är sugen på att sticka iväg!
Hade JAG fått bestämma hade vi bokat en resa för längesen, men bromsklossen (läs Niklas) får aldrig tummen ur och kan bestämma/boka nåt...
Funderar starkt på att resa själv med barnen, det kanske inte är så dumt? Visst är det trevligare och mysigare om hela familjen åker, men risken är att vi då aldrig kommer iväg nånstans...

Ska kika runt lite till och se vad jag hittar. Kommer jobba fram tom 25/6, så resan får bli efter det. Nästa problem: Bromsklossen VÄGRAR resa på sommaren... och jag börjar jobba igen i september...

Förslag på hur jag kan tvinga, hota, muta honom??

Kommentarer
Postat av: Nettan

Om Du bestämmer dig för en resa och beställer den utan att han vet om det så är det bara för honom att snällt följa med. Den kör jag stenhårt med :))

2009-03-13 @ 12:36:19
URL: http://nettiplatts.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tror du bara får boka och ta det som en överaskning. Han kommer tycka det är underbart. Många som är så där envisa och sen vill de åka jämt! Annars bokar du en resa i september och tar semester en vecka. Det är ju bättre tycker jag med att åka i slutet av sommaren så man hinner njuta av den svenska sommaren. Det är ju liksom då man hittar på allt med vänner. Kram

2009-03-13 @ 15:04:59
Postat av: kikki

Övertalning och tjat vännen!! Jag har ju lyckats tvinga min sambo att följa med för första gången! Jonathan och jag har ju åkt själva förut. Men nu ska vi iväg hela högen plus syrran och Niklas. Vet inte hur jag gjorde hahaha... jag har väl sett så depp och trött ut ett tag så han tyckte synd om mig :) Kör på den! Snälla, är så trött och behöver verkligen miljö ombyte.... haha. Lycka till! Kram

2009-03-13 @ 19:19:38
URL: http://eklundens.blogg.se/
Postat av: M

Om vi nagon gang kan komma i ordning har borta sa far ni boka en resa till NY. Jag plockar upp er pa Newark...

2009-03-16 @ 02:24:04
Postat av: Livet Som Sofie

Önskar att det fungerade med övertalning...

I mitt fall blir det nog snarare så att jag får beställa resa i smyg, droga ner Niklas och köra honom i en skottkärra till Arlanda. Där får jag lasta över honom i en rullstol och säga den klassiska: Invalido!

Finns nog inget annat sätt....

Men jag försöker och försöker, tänker INTE ge mej :)



// Sofie

2009-03-18 @ 12:37:44
Postat av: Livet Som Sofie

Till M

Om jag någonsin får Niklas utanför Sveriges gränser igen så kommer vi gärna och hälsar på!

Han är INTE lätt att få med nånstans...han är alldeles för bekväm tror jag...

// Sofie

2009-03-18 @ 12:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0