Hejja Magnus!

Naturligtvis kom yrseln tillbaka precis efter att jag skrev att jag mådde bättre... Man ska inte ta ut något i förskott.
Men ont krut förgås inte så lätt så jag hankar mej fram :)

Så hur blev maten nu då??
Joo...det blev gott! Inte jätte, jätte gott, men gott.
Nästa gång ska jag göra om receptet lite, på "mitt" sätt.

Vill du testa kycklingrätten gör du så här:

Strimla/skär kycklingfilé i små bitar och lägg i en ugnssäker form.
Salta och peppra.
Hacka en hel vitlök och strö över kycklingen samt smula över en buljongtärning.
Häll över grädde och ev creme fraische och strö till sist över ost.
Grädda ca 30 min i 175 grader och servera med Tagliatell och sallad.

Vill du hellre testa på "mitt" sätt gör du så här:

Strimla/skär kycklingfilé i små bitar och lägg i en ugnssäker form.
Salta och peppra.
Hacka 4-5 klyftor vitlök och strö över kycklingen samt smula över en buljongtärning.
Hacka och bryn färska champinjoner, paprika och bacon. Blanda sedan ihop med kycklingen i formen.
Häll över grädde och ev creme fraische och strö till sist över ost.
Grädda ca 30 min i 175 grader och servera med Tagliatell och sallad.

Lycka till!

Nu ska jag hejja på Magnus i Lets Dance :)


Kommentarer
Postat av: kikki

åh va gott det lät! måste prova, tack. men en HEL vitlök tror jag att det inte blir... även om vi alla tycker det är gott :) ha en bra helg. Kram

2009-03-20 @ 22:29:45
URL: http://eklundens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0