Kommunikation

Blir alltid lika förvånad över hur svårt det är att nå fram med information till skolan. Att nå Felicias fröken är nära på omöjligt och ibland behöver man faktiskt prata med henne! Likaså som jag skrivit förut, när man ska hämta händer det titt som tätt att ingen vet var hon är. Någon tror att hon är i matsalen, en annan tror att hon är på musiklek och ytterligare någon tror sej nyligen ha sett henne leka utomhus. Skrämmande är bara förnamnet!
Nu ringde Felicias pappa för en stund sen och undrade var Felicia är eftersom dom ringt från skolan och undrat. Fråga 1: Varför ringer dom inte till mej? Dom vet att Felicia är hos mej den här veckan. Fråga 2: Varför lyssnar dom inte av sin telefonsvarare för sjukanmälan som jag lämnade ett meddelande på 07.35 i morse? Vad är då vitsen med att ha en telefonsvarere för sjukanmälan?

Nu är vi i alla fall mätta här, för min del blev det Baguett med skinka, ost, paprika och gurka. MUMS!! Till det kaffe och Tropisk juice och ägg.
Niklas åt samma, fast utan kaffe då...
Isabell åt välling och lite ägg, hon gillar verkligen kokta ägg men jag vågar inte ge henne för mycket...smörgås ville hon inte ha.
Så vad valde sjuklinge Felicia då? Joo...Tropisk juice och honungsmelon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0