Laddar för jobb

Så var söndagen snart slut och som vanligt har tiden gått alldeles för fort. I dag blev det så äntligen en tur till farfar! Han bjöd på fika, bland annat jättegoda Wienerbröd. Vi var där hela familjen och pappa följde med också. Farfar och jag bestämde ett datum som vi ska åka ut till faster Monas grav och till minneslunden där farmor ska ligga. Det är längesedan jag var ute hos faster, det är ju en bit att åka tyvärr.
Efteråt följde vi med hem till mamma och pappa och åt mat, supergott var det! Tänkte dela med mej av receptet, för det var verkligen kanongott :)

Benfri fläskkottlet, kyckling eller liknande.
Skär köttet i tunna skivor och lägg i en ugnssäker form.

Sås
2 dl creme fraische
2 dl grädde (matlagningsgrädde eller vispgrädde)
1 tsk Sambal oelek
½ dl soya

Blanda ihop såsen och häll över köttet. Grädda i ugnen på 225 grader i 1 timma.
Rör om efter halva tiden och täck med folie.
Servera med pressad potatis och sallad.

Och NJUT!

Nu sitter jag bara i soffan och tar det lugnt och laddar inför morgondagens jobb. Jobbar bara måndag och tisdag denna vecka, sen är jag ledig resten :)
Kanske att jag hinner med att gå lite promenader då...ska se om jag kan få ihop någon dag som passar med kusin Jennie...

Nu ska jag återgå till att spela lite spel på Blip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0