Leve monarkin - eller inte!

Gud så löjligt detta tjafs om kronprinsessans förlovning är! Låt tjejen vara glad och förälskad för guds skull! Varför skulle inte en "vanlig svenssonkille" duga?? Är ätten Bernadotte för FIN för oss andra? Pyttsan! Dom är varken bättre eller sämre än någon annan och detta spektakel är skamligt om du frågar mej. Om man ska tro Aftonbladet har kungen nu tvingat Daniel att sluta jobba med sin gymkedja om det ska bli något bröllop... Han har byggt upp sitt företag och är förmodligen väldigt stolt över det och så kommer en gubbe och tvingar honom välja mellan det och sitt livs kärlek, för det får vi väl anta att Victoria är!

Min fråga: Lever vi på medeltiden eller 2009???!

Tycker det är hög tid att även vår kära kungafamilj börjar leva lite modernare och inser att dåtidens kungahus inte är likadana som nutidens.

Visst är det trevligt med en kungafamilj och jag tror att många uppskattar det, men kungen borde komma ner till oss andra på jorden annars kanske svenska folket vänder sej emot monarkin. Kungen är rädd att ätten urvattnas om inte Victoria gifter sej med en kunglighet, Daniel är helt enkelt inte "fin" nog. Men är vår drottning av kunglig ätt? Har sökt efter info kring detta för jag anser att det är relevant i sammanhanget, men inte hittat något som tyder på att hon är av kunglig börd. Detta är vad jag hittat:


                               Drottning Silvia av Sverige


                 Far                                                             Mor

Diraktör Walther Sommerlath             Alice Soares de Toledo


Farfar/Farmor                                         Morfar/Mormor

Köpman Moritz Sommerlath               Plantageägare Arthur de Toledo

Erna Waldau                                          Elisa Novaes Soares


Farfarsfar/Farfarsmor                           Farmorsfar/Farmorsmor

Tobakshandlare Carl Sommerlath    Bagare Johann Waldau

Anna Tille                                               Sophie Schmidt


Morfarsfar/Morfarsmor                         Mormorsfar/Mormorsmor

Senator Joaquim de Toledo               Emiliano Soares

Maria Julia de Barros                           Joaquina Dias Novaes


Och sist men inte minst, låt kungen betala för Victorias bröllop, INTE vi skattebetalare! När så många nu mister sina jobb är det inte läge att låta dessa skattebetalare betala någon annans bröllop. Det är minsann ingen som betalar deras, det får dom göra själva!


Kommentarer
Postat av: NETTAN

Håller med dig fullt ut. Daniel är som oss andra fast en lyckad affärsman. Kungen vet de fan hur han funkar för han är ju inte ett dugg bättre än en svensson! Inte om man ska tro det man läser. Krock i Norrköping och strippklubbsbesök??? Hålla 170km/h på motorvägen sen dömma stackars Daniel till att inte få göra det han brinner för om han ska passa som prins?



Personligen tycker jag att kungahuset och regeringen för tillfället kan skita ner sig!

Skrivet av Nettan 2009-02-26 kl 11:23



Missnorpan svarade 26 februari 2009 klockan 11:30:

Kungafamiljen kan bete sej hur dom vill eftersom dom inte kan åtalas pga imunitet...Som liten tyckte jag att det var mysigt med vår kungafamilj, flickdrömmen om att få vara en prinsessa...se alla fina klänningar osv. Men numera tycker jag det är ett stort skämt alltihop! På nåt sätt känns det som kungen satt sej själv så högt på pedistalen att han inte vet hur man kommer ner! Avskaffa monarkin och införskaffa en president tycker jag.

2009-03-01 @ 16:11:36
URL: http://nettiplatts.blogg.se/
Postat av: KIKKI

Hallå! Håller med dig... Drottningen har inget blått blod i sig. Det är därför kungen är så rädd att det ska tunnas ut. Så larvigt. Daniel ska ägna sitt liv åt att stötta kronprinsessan - stackaren. Vilket jobb! Söta bilder på döttrarna :) Krya på dig.

Skrivet av kikki 2009-02-26 kl 21:54



Missnorpan svarade 26 februari 2009 klockan 22:17:

Hej hej! Jaa...stackaren kan man lugnt säga. Jag skulle då inte vilja ägna resten av mitt liv till att stötta min man och vara helt förbjuden att göra "något eget". Får väl hoppas att vår käre kung stiger ner från sina höga överklasshästar snart... Tack, dom är mina sötisar och jag försöker krya på mej men blir bara sämre och sämre :( Kram på dej

2009-03-01 @ 16:12:17
URL: http://eklundens.blogg.se/
Postat av: The M

Herr Westlings bravader som "lyckad affarsman" hanger naturligtivs inte alls ihop med det faktumet att han lyckades charma kronprinsessan. Bland det coola och mindre fattiga stureplansfolket sa var det naturligtvis en sjalvklarhet att betala enorma overpriser bara for att kunna ga pa samma gym som Vickan och hennes syskon. Utan Stureplansganget sa hade Westling konkat for lange sen. Men det kunde varit varre. Nagra av Vickans tidigare boyfriends har jag sjalv traffat och dar spottades det inte i glasen, var ocksa mycket spring med vitt pulver pa toaletterna till sapovakternas stora fortret. Var ju ingen slump att Vickan fick skickas till USA for att "vila upp sig lite".



For ovrigt tycker jag att kungahuset skall pensioneras.

Skrivet av The M 2009-02-27 kl 02:53



Missnorpan svarade 27 februari 2009 klockan 09:23:

Visst, Daniel lär ha tjänat en rejäl hacka på sitt förhållande med Victoria, helt klart. Och det faktum att han tjänar pengar på att vara en "medlem" av kungafamiljen ses nog inte med blida ögon av vår käre kung. Det passar sej säkerligen inte här i jante Sverige. Dom är Sveriges representanter och har landets i särklass fetaste socialbidrag, fast till kungligheter kallas det "apanage". Håller med dej, pensionera kungahuset.

2009-03-01 @ 16:12:44
Postat av: NIKLAS

"Kungen" är helt knäpp i sitt lilla huvud. Tror inte mina öron när jag hör hans kommentarer. Bort med hela den där löjliga "fina" familjen säger jag. De är ju totalt odemokratiska och rent fördomsfulla mot oss andra "vanliga". Usch!

Skrivet av Niklas 2009-02-28 kl 00:39



Missnorpan svarade 28 februari 2009 klockan 00:51:

Där slog du ditt söta lilla huvud på spiken, hoppas du inte gjorde illa dej :D

2009-03-01 @ 16:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0