Livets gång

Varför, är en fråga som jag tror många ställer sej väldigt ofta... Vi vet att livet har sin gång och att alla ska dö, förr eller senare, men när det väl händer så känns det ändå som en chock. Min lilla farmor gick bort i går morse och även om jag tänkt att hon nog snart inte kommer finnas mer, så var jag ändå inte berädd! Hon åkte in till akuten kvällen innan och det är inte första gången hon åker till sjukhuset, så jag tänkte att hon nog kommer hem igen...men så blev det inte den här gången. Vi åkte upp till sjukhuset och tog farväl och hon var så fin där hon låg. Hon såg lugn och trygg ut och precis som om hon bara sov... Svårast är nog ändå att se farfars sorg, det gör ont i hjärtat :( Även om det är "naturligt" när en äldre person går bort, så gör det ju inte att sorgen blir mildare.
På bara fem år har både, mormor, morfar och farmor ryckts bort och nu har jag bara farfar kvar. Jag hoppas och tror att farmor nu återförenats med min faster Mona som gick bort för ca 17 år sedan...kanske dom sitter någonstans och tittar på oss just nu? Av alla personer i min närhet som jag mist var det jobbigaste när Mona gick bort, hon var ju mitt i livet! Dessutom var hon som min, mina bröders och mina kusiners "extramamma" och vi brukade ofta hälsa på henne i Holland där hon bodde. Och just när det gäller att se andras sorg, så finns nog inte mycket värre saker än att se sorg hos föräldrar som mist sitt barn...jag kommer aldrig glömma när vi åkte för att berätta för farmor och farfar, det är bilder som för alltid finns inristade i mitt minne. Hoppas så innerligt att dom nu äntligen har återförenats!


Efter sjukhuset åkte vi alla hem till farfar och pratade och åt lite mat, hungrig blir man ändå konstigt nog...på nåt sätt är väl kroppen konstruerad så att man måste göra det nödvändiga för att leva vidare...

Hoppas ni har det bra där ni är mina änglar, Mona, mormor, morfar och farmor...


             

Kommentarer
Postat av: cillidill

Jag beklagar innerligt din sorg, som sagt man är aldrig berädd fast man vet... sköt om dej, Många kramar från cillidill

Skrivet 2009-02-12 kl 13:20



Missnorpan svarade 12 februari 2009 klockan 21:36:

Tack för omtanken, gulligt av dej!! Stor kram tillbaka

2009-03-01 @ 15:49:53
Postat av: Jennie

Vad fint du skriver....

Skrivet av Jennie 2009-02-12 kl 14:14



Missnorpan svarade 12 februari 2009 klockan 21:37:

Tack!

2009-03-01 @ 15:50:13
Postat av: MARIE PÅ FREDRIKSBERG

Sorg är jobbigt och tar tid att bearbeta. Jag förlorade min pappa i maj08 och mår skit vissa dagar.

Läser ofta din blogg och tycker den är jättebra.

Ha det bra kram Marie

Skrivet av Marie på Fredriksberg 2009-02-12 kl 21:18



Missnorpan svarade 12 februari 2009 klockan 21:44:

Hej Marie. Vad tråkigt med din pappa, jag beklarar verkligen :( Det är ju som du säger att sorg tar tid... Försöker att tänka på dom fina stunderna man haft ihop, men det är inte alltid lätt och sorgen tar överhanden. Sen blir jag väldigt glad över att du läser bloggen och tycker om den! Ta hand om dej! Kram

2009-03-01 @ 15:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0