Lögner förstör så mycket...

VARFÖR har folk så himla svårt för att vara ärliga? Jag förstår verkligen inte varför man väljer att snärja in sej i lögner som man till slut tror på själv, framför att vara rak och ärlig och stå med rak rygg och hedern i behåll.
Just lögner är nåt jag absolut inte kan hantera, om en person ljuger en gång kan han/hon lika gärna ljuga jämt! Visst, det finns VITA lögner, men då ska det verkligen vara en vit lögn som man tar till i nödfall och som inte skadar någon annan.

Läster i Aftonbladet i dag om att chefer "kodar" rekommendationsbrev. Helt sjukt!! Varför i hela friden ska dom koda och låta den anställda TRO att han fått ett positivt intyg, när det i själv verket är negativt. Och att nästa chef kan tyda det "kodspråket" och se att förra chefen i själva verket lämnat ett negativt omdöme om den jobbsökande. Tycker min chef att jag gör ett dåligt jobb förutsätter jag att han/hon talar om det för mej! Hur ska jag annars kunna förbättra mej? Varför låta något tro att man gör bra ifrån sej och glatt lämna fram sitt intyg på jobbintervjun och sen ovetandes sitta där medans rekryteraren läser intyget och får se att förra chefen inte varit nöjd?

Jag har inga problem med att ta sanningen, jag kanske inte alltid håller med, men jag respekterar alltid andras åsikter och försöker ta till mej det som sägs.  Ingen tjänar på att ljuga, det gör bara folk misstänksamma och negativt inställda.


Vill du läsa artikeln finns den på [aftonbladet]


Kommentarer
Postat av: IronGirl

Jag håller med dig.. helt och hållet. Varför ens ge ett jävla betyg om man nu inte är nöjd...

2009-03-02 @ 20:27:43
URL: http://irongirl.blogg.se/
Postat av: augusta

Oj, har du flyttat från Metro. Din nya blogg ser mycket trevlig och fin ut.

Usch, det lät inte trevligt med kodade betyg. Har inte läst artikeln ännu. Får väl ta mig en titt.

Må så bra :)

2009-03-02 @ 22:12:00
URL: http://metrobloggen.se/evas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0