När kommer våren?

Så jag längtar efter våren nu! Går och suktar efter att få sätta upp mina nya gardiner och köpa hem lite vackra tulpaner att sätta på borden... Men har lovat mej själv att vänta tills efter trettondagsafton. Lika mysigt som det är att julpynta och köpa en massa fina julblommor och klä granen, lika skönt är det att få slänga ut "skiten" sen.
Känner starkare än någonsin att jag behöver lite ombyte och nytt och fräscht i mitt liv. Sista tiden har jag varit helt orkeslös och så trött att sambon börjat bli orolig för mej. Jag kan vara vaken max 4-5 timmar sen behöver jag sova...har kunnat sova dygn i sträck och många gånger somnat på soffan och sen varit omöjlig att väcka. Jag behöver vår!
Niklas och Felicia snusar och sover nu så jag och Isabell är själva uppe och stökar. Kan väl säga att all min tid går åt till att hålla lilla Bellan borta från granen...den är otroligt intressant och hon blir galen när hon inte får plocka ner kulor och glitter.
Snart ska jag sätta igång och städa Felicias rum och verkligen rensa ur ordentligt. Flickan har på tok för mycket saker... förstår att hon har svårt att hålla ordning för det finns ingen plats kvar att lägga saker på. Ska höra med min kusin som jobbar på barnavdelningen på sjukhuset om dom vill ha lite saker...har skickat med henne en massa gosedjur förut. Gosedjur ja...dessa små söta saker som barnen bara måste ha och sen ligger dom slängda och bortglömda i en låda resten av sina liv. Vet själv hur det var när jag var liten, även om jag inte ens tittade åt dom så kändes det som att hjärtat skulle brista när mamma och pappa vill slänga/skänka bort dom. Lustigt det där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0