Studie om IBS

 

Fick ett intressant samtal tidigare i kväll från en av läkarna på US här i Linköping. Jag var med i en studie för en massa år sen om just IBS och nu undrade hon om jag var intresserad att ev vara med i en ny studie. Om jag är?!? Jaaa! Nu vet jag ju inte säkert än om jag får vara med eller inte, men jag hoppas verkligen. Tydligen blir man indelad i två olika grupper, den ena får lära sej självhypnos och den andra gruppen får träffa läkare och psykolog för att samtala kring "vissa bitar" som hon uttryckte det och båda delarna har tydligen visat bra resultat. Jag kommer att bli uppringd av en sköterska på mag/tarm för vidare info och för att se om jag platsar i studien. Jag är så himlans trött på min sjukdom så jag gör vad som helst för att bli bättre och vill gärna tro att detta kan hjälpa, om inte annat så kanske studien gör att utvecklingen kring sjukdomen går framåt!
Jag har levt med sjukdomen sedan jag var lite drygt 20 år, alltså i över 10 år och jag hoppas fortfarande på ett botemedel. Vem vet, kanske, kanske det kommer i framtiden :)


Kommentarer
Postat av: LINDA

Vill du få fler besökare till din blogg?

Läs i min blogg hur du ska göra då ! :)

Skrivet av Linda 2009-01-20 kl 21:12


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0