Svenska sjukvården är skit!

Seriöst, vart är vi påväg? Har väl aldrig haft jättehögt förtroende för sjukvården, men nu är det snart så lågt att det inte kan sjunka lägre...
Har blivit felbehandlad, inte behandlad alls, nonchalerad, bortglömd osv.
I morse när jag vaknade var jag jätte yr. Hela rummet snurrade så fort jag försökte röra huvudet så det blev till att ligga kvar. När det kändes bättre gick jag in för att ta en dusch. Helt plötsligt börjar hela badrummet snurra runt och jag fick sätta mej ner i badkaret. När "attacken" släppt och jag duschat klart började jag i stället må jätte illa och började kräkas.
Sen efter det har jag varit yr till och från hela dagen. Värst är det när jag vrider på huvudet då är det som att åka karusell. Jag är inte "småyr" utan hela rummet snurrar runt.

Ringde då till vårdcentralen på förmiddagen eftersom jag vill ha en tid för undersökning. Har haft såhär förut och då inte fått någon direkt hjälp och inga undersökningar gjordes. Däremot sa hon att jag skulle återkomma om det blev värre. NU är det värre!
Men då får jag prata med en sköterska, som i sin tur måste prata med en läkare, som sedan utan att ha pratat med mej tycker att jag kan komma på undersökning onsdag nästa vecka.

Kan man inte kräva hjälp av sjukvården? Jag kan inte köra bil när jag är yr, alltså kan jag inte ta mej till jobbet. Jag kan inte jobba när jag är yr och värst av allt, jag vågar inte vara själv med barnen pga rädslan för att svimma.

Vad krävs egentligen för att få adekvat hjälp? Om någon vet om nån bra privatläkare så snälla ge mej numret.
Betalar gärna för att få hjälp, för det verkar vara enda sättet att få komma till en bra läkare nuförtiden.

Kommentarer
Postat av: Niklas Larsson

Den svenska kulturen har ju "berikats" numer så då får den förut så funktionella svenska sjukvården stå tillbaka för andra mkt viktigare utgifter...Jag behöver väl knappast specifiera vilka jag menar =(

2009-03-21 @ 02:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0